Alla inlägg den 20 augusti 2008

Av Sandra Sterner - 20 augusti 2008 23:00

Nu har jag tappat räkning, över hur många gånger jag har gäspat, och nu orkar jag inte längre vara uppe.

 

Micke ringde nyss och frågade om jag skulle vara vaken.

 

 - Jag kommer med stor sannolikhet, gått och lagt mig, men vet inte om jag hunnit somna.

 

- Kan du vara så snäll, och låsa upp grinden på våran baksida, så jag kommer in med min cykel

 

- Kanske, vi får se. Om du inte kommer på något mera idiotiskt ide att vi ska flytta ännu flera möbler i natt.

 

Så där det blev sista inlägget för i kväll, och det ska bli riktigt skönt att komma i säng för midnatt. Om bara några timmar ska jag upp igen och åka iväg till jobbet.

 

                                  Godnatt & Sovgott

 

 
 
Skrivet av Sandra 20 augusti 2008 klockan 23:06

Av Sandra Sterner - 20 augusti 2008 18:30

Hemma igen, så skönt!

 

Jag var så fruktansvärt trött i morse, efter att bara ha sovit 4 timmar i natt. Det är andra gången på mindre 1 vecka, som jag bara sover 4 timmar per natt, och det är inte specillt bra.

 

När jag skulle se mig i spegeln i morse, så upptäckte jag att det var mörka ringar runt mina ögon, och jag skrek rakt ut:

- Åhh nej!!!

 

Micke som satt i köket trodde, först att det hade hänt mig något eller om det var något litet kryp som jag hade sett.

 

Men tack och lov så räddade min "målarlåda" eller makeupen min dag. Men jag fick ändå en kommtar om mitt trötta utseende när jagkom fram till jobbet.

  

- Vad du ser trött ut idag! Var det en hård natt igår...?

 

- Mmm, höll på flytta möbler fram till klockan 01.00 och kom inte i säng förän klockan 02.00

 

- Okej, trodde du hade varit ute och festat

 

- Nää, inte denna gång

 

Jag har druckit så mycket kaffe idag, så till slut kändes det, som jag var "självlysande" men det var mitt enda sett för att hålla mig vaken. Det finns ju nackdelar med allting, och allt mitt kaffedrickande under dagen, slutade med att jag fick magknip.

 

Nu ska jag alldeles strax börja, med middagen, och sedan fortsätta plocka upp allt porslin ur kartongerna, som vi fick av Fredde igår.

 
Skrivet av Sandra 20 augusti 2008 klockan 18:30

Av Sandra Sterner - 20 augusti 2008 11:15

Hej igen nu är jag tillbaka igen och nu ska ni få något nytt att läsa.

  

Igår ringde Micke mig, och talade att han hade blivit uppringd utav sin polare Fredde. Han hade berättat för Micke att han skulle flytta, och att han hade köpt en bostadsrätts lägenhet inne i stockholm.

 

 Nu till saken han hade frågat Micke ifall vi ville ha en del av hans möbler, och helt gratis, han ville absolut inte ta emot några pengar.

Micke kunde inte komma loss från sitt jobb förän kl:23 och när han kom hemcyklade på sin cykel, så berättade, Micke för mig att han hade bestämt, att träffa Fredde 23.15 utanför hans port..

Jag blev något förvånad, över att Micke hade bestämt möte med Fredrik så pass sent.

 

- Snälla inte kan vi väl börja flytta möbler, kl:23.15 på nätterna.

 

- Vi har bara i kväll på oss, för Fredde sa: "Myrorna" kommer i morgon, och dom skulle vara där redan klockan 07.00 och hämta resten utav alla möbler.

 

- Men jag är skittrött, och ska upp tidigt i morgon.

 

- Då gör jag det själv

  

- Okej, jag följer väl med då.

 

Tyckte det var helt vansinne, att gå hem till folk, på en vardag, och hämta möbler, när klockan nästan var 23.30

När vi kom upp till lägenheten, så sa Fredde det är bara att ta det ni vill ha, tydligen skulle han inte behålla någonting, av sina möbler, i den nya lägenheten, allt skulle han köpa nytt. 

 

Här är några av grejerna som vi fick helt gratis

 

* Ett svart vitrinskåp i tvådelar

 

* 2 st vita byråer

 

* En färg-tv + tv-bänk

 

* Ett vardagsrums bord i glas

 

* Massor av nytt porslin

 

* En ny micro

 

* En mixer


* Lampor


Som tur är så har Micke en "pirra" så vi kunde köra en del av grejerna på den, och vi sprang fram och tillbaka mellan vårat hus och hans lägenhet ett flertal gånger.


Vi tackade förstås Fredde flera gånger och jag lovade honom att vi måste få bjuda hem honom till oss på middag. Det är det minsta vi kan göra för honom. Fredde är en utav dom snällaste människor, som jag har träffat på. Tyvärr höll vi på alldeles för länge, igår natt med att ställa alla möbler på rätta ställe och fixa med dom andra småprylarna, så vi kom inte i säng förän klockan 02.00 på natten. Efter att ha hållit på och grejat med dom nya sakerna hemma, så bestämde vi oss till slut för att gå och lägga oss och vi somnade helt utmattade. Gissa om jag, var trött i morse när klockan ringde...?

 

Skrivet av Sandra 20 augusti 2008 klockan 11:09

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards