Alla inlägg under augusti 2008

Av Sandra Sterner - 12 augusti 2008 23:45

Vad jag började skratta då jag satt och läste på nätet om vad folk vill döpa sina barn till. Läste om Daniel, som hade lagt till namnet Fantomen som sitt andra namn. Snart kan man, säkert välja vilket namn som helst på sitt barn, och här nedan följer några exempel på namn.

 

* Stålmannen

 

* Läderlappen

 

* Spinderman

 

* Tarzan

 

* Catwomen

 

 

Här kommer listan med dom ovanliga namnen:

 

Lemhuvud:

Det är tydligen ett namn som skattemyndigheten fått in som förslag, men det avslogs förstås.

Själv undrar jag vem som i hela fridens namn vill kalla sitt barn för Lemhuvud?!

 

Filur:

Yttligare ett namn som fått avslag av skattemyndigheten

Jag undrar har föräldarna verkligen tänkt efter då dom vill ge sitt barn ett sådant namn. Tänk som t.ex är upprop i skolan, och vart har vi Filur, någonstans.

 

Liverpool:

Ett namn som tydligen fick godkänt utav skatteverket

Trodde det var ett fotbollslag i England!

 

Västfront:

Ett till namn, som också godkänds av skatteverket.

- Hej lilla Västfront, och hur mår du idag då....?

 

Nordanvind:

Vilket "blåsigt" namn! Ursäkta mig, men jag tycker faktiskt det.

 

Blomsterblomma:

Det namnet, går också bra att välja på sitt barn.

Tydligen någon som gillar blommor....

 

Lakrits:

Det namnet fick också godkänt utav skattemyndigheten. Föräldrarna som kom på att ge sitt barn namnet lakris måste vara väldigt godissugna. Ja, kom nu lilla lakrits trollet.

 

Snövit:

Det är ett fint namn och är väl okej om man ger det på en flicka, men tycker att det bara går för långt om man nu vill ge det namnet på en pojke. Då det i samma Diseny film finns att välja på sju olika sortes namn.

 

 

Kaninen:

Det namnet är skatteverket fortfarande lite osäkert på, då det väcker naturförseelse! Jaha, men vad är då namnet Björn? Det är ju också ett namn på ett djur och det finns en massa män som heter så.

 

Jag sparade det roligaste namnet till sist! Jag skrattade så jag höll på ramla ner från stolen.

 

Gunvor:

På en karl! Nej, det namnet fick också avslag, och det var nog lika bra det.

 

Tack till Skatteverket som inte godkänner alla möjliga och konstiga namn, som folk vill ge sina barn.

 

Skrivet av Sandra 12 augusti 2008 klockan 23:58

Av Sandra Sterner - 12 augusti 2008 19:30

Jag har försökt större delen utav dagen att logga in på Metrobloggen, men det har inte alls fungerat förrens nu.

 

Både jag och Micke börjar ledsna riktigt ordentligt på denna jävla Metrobloggen. Jag är mer eller mindre övertygad att deras servrar kommer att braka och kollapsa snart igen.´Jag förstår inte varför dom försöker fixa ordning på sina urusla servrar som aldrig tycks fungera tillräckligt ordentligt. Åh, inte tala om alla dessa annonsörer som betalar en massa pengar på att lägga ut en massa reklam Metrobloggen. Till vilken nytta då (och snacka om att slänga pengarna i sjön)

 

Skrivet av Sandra 12 augusti 2008 klockan 19:34

Av Sandra Sterner - 12 augusti 2008 16:15

Vill du kanske veta hur mogen du är eller hur gammal du är på sättet. Om du vill kan, du prova detta lite annorlunda test och se hur mogen du är så klickar du bara Här 

 

 Skrivet av Sandra 12 augusti 2008 klockan 16:18 


Av Sandra Sterner - 12 augusti 2008 15:30

 

Nu är det snart slut på sommarlovet. På måndag börjar både skolan och gymnasieutbildningen igen. Caroline kommer att börja i andra klass och dessutom i en ny skola som ligger flera kilometer ifrån vårat hem, så numera kommer Caroline få skolskjuts till skolan.

 

Tobias börjar i årskurs 7 och Niclas i årskurs 8. Jimmy och Henrik pluggar båda på gymnasium, och börjar i respektive 2:a och 3:e ring.

 

Den första dagen brukar det bara vara upprop, och jag kommer förstås vara med henne då, men dagen efter så får hon lov att klara sig själv.

 

Jag minns själv när man var yngre, och gick i skolan. Kommer ihåg vad man längtade tills det skulle vara sommarlov eller vinterlov och att loven gick alldeles för fort, och själv tyckte jag att sommarlovet var alldeles för kort. Men nu som vuxen om man tänker tillbaka till det då man gick i skolan, så var faktiskt sommarlovet långt och eleverna har ju ledigt ända från början av juni till mitten av augusti.

 

Ja, numera får man nöja sig med 4-5 veckors betald semester per/år och jag har redan hunnit med att utnyttja 4 utav mina betalda semester veckor och har bara sparat 1 vecka till ett senare tillfälle.

 

Skrivet av Sandra 12 augusti 2008 klockan 15:29

Av Sandra Sterner - 12 augusti 2008 09:30

Man ska tydligen aldrig sluta förvåna sig över hur Metrobloggen fungerar eller snarare inte fungerar. Nu har det blivit fel igen, och det beror på driftstörningar.

 

Jag har hört att det även kan bero på att för många utav oss bloggare är inne samtidigt på denna usla bloggsida som Metrobloggen tyvärr visar sig vara. Det blir någon  och att det  slags överbelastning på deras servrar. Hmm, rena rama skitsnacket! Det vore bättre om dom kunde inskaffa sig på ett bättre system och även bättre servrar, så det kan klara av oss alla som bloggar för denna Metroblogg som det bara går mer och mer utför.

 

Skrivet av Sandra 12 augusti 2008 klockan 09:21

Av Sandra Sterner - 11 augusti 2008 22:30

Nina ringde mig nu på kvällen, och talade om att dom hade kommit tillbaka till Västerås igen, och att resan, med tåget hade gått bra.


Till dig Nina: Nästa gång är det mammas tur att komma till er i Västerås. Jaa, vi får se om det blir så att jag hyr eller möjligtvis kan få låna någons bil och du vet ju att mamma brukade ( när jag hade bil) köra gasen i botten. 

 

Om inte annat så blir det så att vi tar SJ tåget eller bussen. Kram och Puss

 

Skrivet av Sandra 11 augusti 2008 klockan 22:35   

Av Sandra Sterner - 11 augusti 2008 12:30

Nu har dom åkt hem till Västerås igen....

 

Nu är det alldeles tyst här hemma, man vänjer sig rätt så fort, när man har en liten baby i huset och då är det sällan tyst långa stunder.

 

Men nu kände Nina och Janne att det var dags för dom att åka hem till sig och ta itu med sin vardag. Nina frågade mig innan dom åkte:

 

- Mamma, nästa gång är det faktiskt eran tur att komma till oss i Västerås.

 

- Javisst kan vi komma till er i Västerås, men jag tycker det är så bökigt med att åka SJ tåg. Så vi får se om mamma kanske hyr eller kan låna någons bil.

 

Skrivet av Sandra 11 augusti 2008 klockan 12:26

Av Sandra Sterner - 10 augusti 2008 22:30

                                    

 

Jag vet en, som är helt färdig idag! Det är tydligt att vissa dagar tar mycket hårdare än andra. Nu är det en helt slutkörd Micke som ska ta sig något att äta i köket. Kolla in bilden ovan det ser nästan, ut som om Micke skelar på ett öga.

 

Skrivet av Sandra 10 augusti 2008 klockan 22:26

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards