Alla inlägg den 10 september 2009

Av Sandra Sterner - 10 september 2009 13:15

Igår eftermiddag, kom det en grej i mellan, som gjorde att jag kom lite senare till jobbet.

 

Var så stressad när jag slängde i min väska i skåpet, och samtidigt så ringde min förbaskade mobil, och jag svarde i mitt handsfree. Samtidigt som jag stänger mitt skåp, och knäpper ihop mitt hänglås....så kommer jag på: Fan, skit! Mina nycklar till låset, ligger ju kvar i väskan...grrrr!

 

Jag hade lämnat en utav reserv nycklarna till en tjej på jobbet. Men hon var förstås ledigt igår...suck!

 

Det var bara att leta reda på en utav cheferna, och förklara att jag hade låst in nycklarna i mitt skåp, och behövde hjälp med att öppna skåpet.

 

Tack, och lov för snälla rara Magdi! Som hjälpte mig med en stor bultsax, och klippte sönder låset.

 

Då det har förekommit stölder på jobbet, så vågade jag inte ha mitt skåp olåst. Så jag stack iväg till en närliggade affär, som säljer hänglås. Men låsen som killen i affären, hade var det antaligen ett väldigt stort/tjockt bygel eller ett väldigt liten bygel. Så typiskt, antagligen kommer bygel att vara alldels för stor, och inte ens få att gå igenom skåpet eller så är bygel alldeles för liten, och med nöd och näppe få igenom skåpet.

 

Stod och valde en stund mellan det större eller det mindre låstet, och köpte tillslut det mindre låset. När jag sedan kom tillbaka till jobbet. Så visade det sig att det var med nöd och näppe jag fick igenom låset på mitt skåp.

 

En annan sak som jag tänkte ta upp här i min blogg, och det är det här med hållningen, när man går och sitter. Det är tragiskt med jag ser allför många männsikor, både privat och ute bland folk. Som går med ihopsjukna och framåtlutande och det resulterar till slut att man får en "puckel" på ryggen.

 

Jag själv är rätt så lång, och går alltid rakt med ryggen, och likaså är det när jag sitter.

 

För Micke, däremot, när han är trött. Då brukar hans hålling, inte vara av denna värld, och så brukar han senare beklaga sig över ont i ryggen. Samtidigt har jag varit på honom ett flertal gånger, om att det är viktigt att ha en bra hållning och sträcka på sig för att slippa ha ont i ryggen.

 

Jaa, ni ser själva...vilken stil.

 

Annars blir risken stor att det kanske slutar så här..... och hur snyggt är det!

 

 

Skrivet av Sandra 10 september 2009 klockan 13:21

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards