Alla inlägg den 12 september 2009

Av Sandra Sterner - 12 september 2009 22:45

I morse när vi vakande sken solen in genom fönstret, och det såg ut som det skulle bli en underbar vacker dag.

 

Jag hade tidigare i veckan sett uppsatta affischer att det skulle komma ett tivoli till Skarpnäck ( inte alls långt ifrån där jag jobbar) och jag frågade i morse om Caroline kände hade lust att gå på tivoli idag.

 

Oj, oj vad glad min lilla tjej blev, hon ville nästan med en gång att vi skulle åka. Vad gör man inte för att se sin lilla dotter bli så glad och hennes små blå ögon lyser av lycka, när man säger att man ska ta med henne på tivoli. Dom små barnaåren går ändå alldeles för fort (det kan jag som är mamma till 6 härliga ungar verkligen lova) Jag tycker inte alls det känns specillet länge sedan mina äldsta barn Nina, Jimmy och Henrik var små och nu är alla dom ungarna stora.

 

Vi åkte iväg till Skarpnäck, och när vi kom fram såg vi att himmlen hade blivit alldeles grå/övermulen och det tog inte lång stund innan det började regna, och jag som ännu inte hunnit med att inskaffa mig på något nytt paraply. Sedan mitt rätt så "nya" rosa paraply som blåste sönder häromveckan, när jag skulle hem ifrån jobbet..."poff" sa det bara och så föll paraplyet ihop över mig.

 

Lite bilder ifrån dagens besök på Tivolit!

 

  

Ett litet tivoli med några åkattraktioner och tomtebola.

 

  

Caroline skulle först åka virvelvinden.

 

 Här sitter hon beredd, och väntar bara på att den ska börja snurra.

 

Sedan efter det, så skulle hon pröva på att åka "prinsesskronorna" och killen som skötte åkattraktionen. Frågade om jag ville åka med gratis. Men jag avböjde och förklarade att allt som snurrar får mig att bara må illa. Men däremot ställer nog hennes "plastpappa" Micke upp och åker med henne.

 

Vilket han gjorde...vad snällt.

 

Caroline på strålande glatt humör, och ju mer det snurrar dessto mer skrattar hon.

 

Dom radiostyrde bilarna tillhör Carolines favoriter, och dom skulle hon åka 2 gånger.

 

Min lilla dotter som ska till att börja "övningsköra" och det gäller att börja, med att ta ut svängen

 

Micke ville pröva att försöka kasta ner några plåtburkar. Men det gick inget vidare. Han fick 3 bollar, och det första kastet missade han totalt  och träffade rakt in i väggen ( fast det egentligen inte var så långt ifrån) Men med återstående kast så lyckades han, ändå till slut få ner nästan alla burkarna, förutom en. Men vann ändå ett litet yngligt tröst pris, en uppblås bar hammare.

 

Caroline ville ut på en liten flygtur.

 

Upp bland dom gråa molnen.

 

En utav dom sista grejerna, blev att klättra upp i det uppblåsta tornet.

 

För att sedan åka ner ifrån den långa rosa rutschkanan.

 

Caroline nobbade totalt att åka den lilla barnkarusellen....men det hindrade förstås inte tokiga Micke....

 

Som tycks ha mycket av sitt barnasinne kvar, och det tillsammans med sin otroligt stora portion med humor. Han skulle absolut åka några varv i barnkarusellen.

 

Både jag och killen som skötte åkattraktion trodde först att Micke skämtade. Men där hade vi både helt fel...

 

Jag lovar att det var flera en jag som skrattade gott åt Micke, när han satt där och åkte varv på varv.

 

Efter tivolit besöket blev det dags för lite mat, och vi gick till en närliggade pizzeria.

 

Micke och jag käkade pizza och Caroline en liten barnmeny.

 

I vanliga fall brukar jag sällan få i mig en hel pizza. Men tidigare idag, var jag jättehungrig, och fick i mig alltihopa.

 

I väntan på att bussen ska komma. Ger sig Micke på att blåsa upp sitt tröst pris som han vann på bollkastning.

 

Jaaa, det är bara att inse, gott folk! Som läser min blogg, att Micke han älskar att spexa och göra sig rolig på bilder.

 

 

Skrivet av Sandra 12 september 2009 klockan 22:42

















































Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards