Direktlänk till inlägg 21 september 2011
Nu för tiden händer det ytterst sällan att jag blir förvånad över saker och ting. Det är bara att läsa tillbaka i min blogg, så förstår ni vad jag menar. Till er som inte orkar eller känner för att läsa bakåt i tiden, så skriver jag istället att det har gått och hänt mig så mycket genom åren och i mitt liv, och det gör nuförtiden att det brukar krävas än del för att få mig förvånad.
Jag ska skriva ner och berätta för er:
Alltså detta med hur företaget Telia fungerar eller egentligen inte fungerar.
Jag blev lite förvånad då jag under ett par dagar fått några kommentar skickade till mig. Men kan ni tänka er att det finns personal inom Telia som har folk som sitter och läser andras bloggar.
Jag väljer nu att lägga ut dom båda kommentarerna, så ni själva får läsa och se.
Hej!
Om du har traditionell fast telefoni, så brukar den här typen av fel oftast bero på att en felkoppling har skett mellan två kablar. Det kan vara en tekniker som har skickats ut av Telia för att laga ett fel i området. Men eftersom det oftast är väldigt många sladdar som går huller om buller, så händer det ibland att teknikern sätter tillbaks dem lite fel. Och då kan sådant här hända. Det är alltså inget farligt eller svårt att reparera eller så. Så om en tekniker är bokad redan, kan du räkna med att få det löst under veckan. Om du får andra konstiga tekniska problem skulle jag skulle rekommendera dig att hellre ringa oss direkt via 90200, än att gå till en Teliabutik. Även om jag kan förstå att det är trevligt att prata direkt med en människa i butiken, så är det nämligen så att de i butikerna inte är utbildade på tekniska frågor. De här däremot hejare på abonnemangsfrågor och kan även ibland hjälpa till med särskilt mobiltelefoner som krånglar. Men för fel på fast telefoni eller fast bredband, är det bättre att du ringer vår tekniska support direkt.
/Lisa Arvidsson
Telia kundservice
Hej Sandra!
Mitt namn är Christian Jensen och jag jobbar på Telia Kundservice.
Beklagar verkligen att det skulle behöva ta sådan tid för oss att komma tillrätta med dina problem. Härligt att läsa att så till slut blev fallet i alla fall. Gör som så att du ser över en kommande telefonräkning så kan vi självfallet kreditera de samtal du inte känns vid. Du kan maila in via www.telia.se/kontakt och hänvisa till att du fick rådet från mig om så skulle behövas.
Ha en fortsatt bra dag!
Med vänlig hälsning
Christian Jensen, Telia Kundservice
- Jaså, är det vad Telia, sysslar med nu för tiden! Sitta och läsa andra bloggar, och evemtullet se om någon skrivit något negativit om Telia.
Hmm, då kanske det egentligen inte var så konstigt att jag fick både min hemtelefon och även internet bortkopplat. Och någon annan kunde både ringa ut på min telefon och ta emot mina samtal. Likaså var det med internet som kunde användas utav någon annan. Jag för min del tyckte detta var obehagligt och få veta att någon okänd person kunnat missbruka både mitt telefonnummer och internet.
Jag har ända sedan detta hände varit i kontakt med Telias kundtjänst och även teknikerna. För mig så duger det absolut INTE, enbart med att komma med en ursäkt och en dålig bortförklaring: Att det är mänskligt att fela.
Jag drev detta vidare och krävde att få någon form av kompensation. För felet som enbart berodde på Telia.
Till svar fick jag detta mail:
Hej!
Vi har nu lagt in en kompensation på din nästkommande telefonräkning/bredbandsfaktura; 1600kr vid fel på två tjänster. Vi ber om ursäkt för felen och hoppas att du fortsättningsvis känner dig nöjd med Telia som operatör.
Med vänlig hälsning
Sara Emmoth
Telia Kundservice.
Jag är borta nästan hela dagarna, men kan inte önska mig bättre arbete och arbetsuppgifter än just dom jag har idag. Men vad är det man säger borta bra, men hemma allra bäst. Idag blev det till fast jag fick dåligt samvete över att gå lite tidigare, ...
Jösses, alltså var är det för fel i huvudet på vissa folk. Som idag hade jag bokat tid i min tvättstuga klockan 15.00 och då tvättstugan ligger i ett annat hus så gick jag hemifrån några minuter innan. Man går först igenom en källardörr och igeno...
Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 |
3 | 4 | ||||||
5 | 6 |
7 | 8 |
9 | 10 | 11 | |||
12 |
13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 |
|||
19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 |
25 | |||
26 |
27 | 28 |
29 |
30 | |||||
|