Alla inlägg den 6 november 2012

Av Sandra Sterner - 6 november 2012 21:20

 

 

 

Nu är det inte så många timmar kvar innan det stora President valet i USA äger rum. Detta är ju en världsnyhet och följs förstås utav många tittar världen över.

 

Jag skrev ju härom dagen om vilken jag helst ser som vinnare i valet och det är ju givetvis att den nuvarande Presidenten Barack Obama vinner och hans parti demokraterna. Jag för min egen del kommer att kolla på direkt ifrån CNN i natt med att börja räkna rösterna och väntar med spänning och det kommer att bli en riktig rysare mellan det Demokratiska partiet som styrs utav President Barack Obama och så den nya president kandidaten som representerar Republikarna Mitt Romney. Även TV4 har dessutom träffat avtal med CNN, CBS och BBC och kan erbjuda tittarna möjlighet att även följa de stora internationella tv-kanalernas valvakor direkt i TV4.

 

TV4 börjar Valvakan klockan 23.00 och pågår fram till 06.00 i TV4, då Nyhetsmorgon tar vid med analyser av valresultatet. Korrespondenter på plats hos respektive kandidats valvaka är Rolf Porseryd som befinner sig hos Mitt Romney i Boston och Elisabet Frerot Södergren hos president Barack Obama i Chicago. I Los Angeles finns programledarna Jenny Strömstedt och Anders Kraft i TV4:s studio på Hollywood Boulevard. Där ger intressanta gäster ett annorlunda perspektiv på valet och tittarna får även komma hem till vanliga amerikaners vardagsrum via Skype. Från valstudion i Stockholm kommer Anna Lindmarker, tillsammans med statsvetaren och USA-kännaren Marcus Oscarsson och en rad andra inbjudna experter och politiker att analysera siffrorna och valutvecklingen.

 

The winner...i hope

 

 

 

 

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards