Alla inlägg den 17 november 2012

Av Sandra Sterner - 17 november 2012 21:46

Idag var det så att jag hade planerat att åka iväg till Media Markt ( vilket jag nu efteråt ångrar väldigt mycket att jag just valde ut det företaget) och det var bl.a för att köpa mig en tvättmaskin och en MP-3 spelare till Caroline. Men efter dagens hemskt otrevliga bemötande och deras säljare (skulle knappt ens vilja nämna Media Markts personal ( uppe i Länna) för säljare för det är dom absolut INTE!! Jag har själv aldrig tidigare varit inne på Media Markt och det blev liksom idag premiär att besöka denna butik, men efter dagens besök och deras minst sagt inte det minsta service inriktade personal som fullständigt verkade sakna någon som helst service och vilja hjälpa och framför allt vilja SÄLJA varorna inne i butiken. När vi kom in i butiken så riktade vi in oss först på informationdisken ( för att där bl.a fråga om hemleverans och hur lång tid det skulle ta efter det att man köpt varan och så vad det skulle kosta I informationen står en kortklippt mörkhårig tjej och pratar högljudd i telefonen och det man hörde av samtalet var att det inte gällde ett telefonsamtal med någon kund, utan snarare stod hon och pratade ett privat samtal medans det stod folk vid disken och ville få service. Jag ställde mig i kö bakom dom andra 2 som stod framför mig och väntade ett par minuter och under denna tid så fanns det inte det minsta tecken på att hon som skulle ge service till kunderna på Media Markt skulle sluta med sitt privata samtal. Jag kände att jag: Inte hade hela dagen på mig att stå i en kö vid en informationdisk inne på Media Markt och vänta på att en utav deras personal ska sluta upp med att prata i telefonen. Så istället traskade jag tillsammans med Caroline in i butiken och såg att det om gående med raska snabba steg en kort växt asiatisk tjej och tänkte: Så bra henne kan jag ju fråga om vilken tvättmaskin hon skulle vilja rekommendera och efter det att man köpt den hur lång tid tar det innan man kan få den hemkörd och installerad...? Jag försökte liksom få hennes uppmärksamhet och sa: Ursäkta, men skulle du kunna hjälpa mig. Skulle gärna vilja köpa en tvättmaskin. Det följande som hände var att den asiatisk säljaren gav mig en blick och besvarande inte ens min fråga.

 

Herregud, vad sjutton är det för dåliga skit service dom har inne på Media Markt i Länna. Jag kände att jag genast ville lämna denna butik, men Caroline ville så gärna kolla på en MP-3 spelare.Vi fortsatte längre in i butiken och därinne stod en gäng säljare liksom i en grupp på 4 personer och stod och snackade med varandra. Jag och Caroline gick för att kolla på MP-3 spelarna som var upplagda som visning exemplar i hyllorna. När en vara ligger framme som visningsexemplar inne i butiken som typ både: mobiler, kameror, tv:n och bärbara datorer gör så tror man ju för Guds skull att man som kund ska få chans att kolla på varorna. Jag och Caroline lyfta upp en varsin MP-3 spelare som satte fast i en sladd och det som händer är följande: Världens larm börjar tjuta och varken jag eller Caroline fattade någonting och det ända vi gjorde var att kolla in vilka funktioner dom båda MP-3 spelarna hade. En säljare kom gående och hade med sig en grej som stängde av alarmet och sa sedan att det är sådant som ibland händer när man kollar på deras visning exemplar av MP-3 spelare. Jag har för min del aldrig någonsin blivit så otrevligt bemött och att Media Markt väljer att larma sina varor som ska vara som visningsexemplar för kunderna så att man inte ens som kund kan få vidröra vid varorna innan det går ett larm.

Herregud, alltså detta var bara för mycket för mig som genast valde att lämna denna butik och kommer aldrig någonsin sätta min fot därinne igen. Inom samma område i Länna ligger också El Giganten och där har jag shoppat elektronik förut och vet även att deras personal är betydligt mycket bättre service inriktade och trevligare en vad personalen är inne på Media Markt.

 

Just det inne på El Giganten blir man väl bemött och trevligt behandlad och servicen är superbra och idag blev det både köpt en ny tvättmaskin, MP-3 spelare och nya datahögtalare.

 

Även nya vinterstövlar till Caroline behövdes inhandlas och vi körde vidare till ett köpcentrum, som delas med Coop Forum och kallas för Port 73 ( fniss, ett rätt så lustigt namn på ett köpcentum, men något ska det ju heta.) Det må jag säga att det var inte bland det allra lättaste att finna ett par stövlar till den unga fröken Caroline. Dom hon helst ville ha var det på tok alldeles för hög klack på och det går liksom inte alls för sig...riktigt än! Det sägs ju att en barn ärver gener från båda sina föräldrar och givetvis då båda ens goda sidor och ens dåliga sidor och Caroline har ärvt från mig sin envishet att få mycket av sin vilja igenom, men som precis allting så kan man inte få precis allt det man vill ha. Vi stod inne på skobutiken och diskuterade om hur vida vilka stövlar Caroline bäst skulle ha. Det blev inte hennes första vilja som gick igenom och det har att göra med att Caroline skulle antagligen se ut som " Bambi på hal is" i stövlar med alldeles för hög klackhöjd som dom första stövlarna var på som hon gärna ville ha, men det gick liksom inte alls för sig. Så istället surade Caroline till en aning och lade i motvals växeln ( som jag brukar kalla den för) Caroline gick runt inne i butiken och letade reta på ett par fruktandsvärt fula kängor som påminner om sådana kängor som typ gamla "tant" pensionärer har på fötterna och dom gick i någon konstig färg av grått och brun nyans. Nej, vet du vad Caroline aldrig någonsin att du får sätta på dig ett par pensionär kängor på din fötter...och det skulle i sådana fall bara fattas ett par broddar. Det fick både mig och Caroline att börja skratta. Så istället hjälptes vi åt att leta reda på ett par andra svara stövlar, som inte hade exakt samma höga klack som dom första stövlarna hon gärna ville ha. Till slut efter mycket om och men och letade så fann hon ett par stövlar som vi båda tyckte skulle passa när den kalla vintern kommer.

 

Nu på kvällen har tv:n stått på i bakgrunden, medans jag suttit och skrivit min blogg och på TV4 så visas programmet " Så mycket bättre" Caroline kom in till mig i sovrummet och ville fråga en sak och jag gjorde några sekunder ett uppehåll från skrivandet.

 

- Mamma, är inte det där kungen!

 

Säger Caroline och pekar med sitt pekfinger på den lilla kortväxta mörkhåriga superkrulliga Magnus Uggla.


Jag började gapskratta och sa: Nej, det är det verkligen inte Caroline!! Du vet hur våran kung ser ut? - Mamma, du verkar inte fatta någonting.

Det är visst han som sjunger: Kung i Baren.

- Jo, visst är det han som sjunger den låten.

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards