Alla inlägg den 4 juni 2012

Av Sandra Sterner - 4 juni 2012 23:02

Det är inte likt mig, men idag har jag känt mig på lite dåligt och småsurt humör och det är ju inte den sidan av mig som jag brukar vilja visa upp. Utan snarare är jag oftare mera positiv, glad, uppåt och humoristisk person, men även jag kan ha mina "dåliga" dagar och inte alltid visa upp ett glatt leende.


Jag vet snart inte vad jag ska ta mig till med den Entreprenör firma, som totalt vägrar att komma hem till mig och byta ut den nedslitna parkettgolvet i vardagsrummet. Har ringt till min hyresvärd och fått veta att dom anlitat en entreprenör firma, som ska utföra arbetet, men dom varken hör av sig eller kommer hit.

Herregud, jag vet snart inte vad jag ska ta mig till och det enda jag vill är att få mitt nya parkettgolv inlagt. Renoveringen av min lägenhet skulle var helt klart vecka:19 och nu är vi inne i vecka 23!!

Det blir väl till att försöka få tag i den högra uppsatta chefen i morgon och se om han kan trycka på eller skynda på arbetet lite fortare än vad det hittills har gjort. Jag blir spyfärdig att snacka med den där yngligen eller gröngölingen till mini chef som tidigare har utlovat att han ska skicka någon utav sina hantverkare som inte alls kommer och inte heller hör av sig. Det är för mig helt och fullkommligt obegripligt att han ens lyckats med konsten att bli någon slags chef, men antagligen är en väl en son till någon höjdare inom företaget eller så har han slickat röv för inha den position den lilla obegåvade lillbossen har idag.


Inte nog med detta, så gör saken det inte bättre att man inte längre får se någon skymt utav det vackra, fina vädret och framför allt den gassade varma solen som lyser från en klarblå himmel. Nej, då, det enbart bara regnar, regnar, blåser småspik och härom dagen så blåste mitt paraply helt sönder och det blev till att gå i regn och blåst utan paraply och det är bara att föreställa sig det själva hur man ser ut efter det att man varit ute i regn och blåst utan eller snarare från början med att helt paraply, men det blåste sönder och jag i min tur blev dyngsur.... så det som tidigare har hänt har idag gjort att jag känt mig på lite dåligt och småsurt humör.


I söndags tog jag bilen och skulle hämta Caroline hemma hos hennes storebror Henrik i Nynäshamn. Försökte redan innan jag starade min färd hemifrån ringa till Jimmy ( som dagen innan hade fyllt år) och hade nu i söndags tänkt att gratta och fira honom. Jag ringde, ringde och ringde honom vid fleratal tillfällen utan någon som helst svar och när jag nästan var framme i Nynäshamn, så pep det i min mobil och det var ett sms från Jimmy som skrev att han var inne i stan och skulle komma hem senare på eftermiddagen. Jag var alldeles strax framme i Nynäshamn och skulle hämta Caroline och klockan var inte mera än 13 och Jimmy skulle inte komma förän flera timmar senare. Antagligen måste det skett något slags missförstånd med tiden eller så var det något annat som kom iväg för Jimmy, men det är lugnt..för mig och gör ingenting. Istället blev det så att jag lämnade över presenterna till Henrik, som inte bor alltför långt ifrån sin brosa och så kunde antligen Jimmy eller så Henrik lämna över det till Jimmy nästa gång dom ses.Det blev till att sätta sig med Caroline i bilen och åka hem igen. Då jag inte hade något annat planerat att göra under gårdagen, så bestämmde jag mig för att påbörja att fixa min baksida, som i det närmaste är helt tomt på grässtrån och man skulle kunna beskriva min lilla plätt som jag har som "flintskallig, och det ser ut som en blandning utav jordåker och enligt en granne till mig ett "potatisland." Ja, förutom att det växer en massa ogräs, såsom maskrosor, så har jag sett att det växt upp lite fjuttigt smågräs lite här och var på baksidan. Men säg den glädje som varar när Caroline har en katt som gillar att mumsa i sig utav det lilla gräset som nu behagar sig för att växa. Nåväl jag fick nu iallafall nog att se att det inte växte någon som helst gräs på min baksida och var därför och inskaffade mig på både gräsfrön, en stor vattenkanna, en lila syrenbuske, blommor, gräslök och tomater och har försökt strö ut en massa gräsfrön och nu är det bara att se tiden an och se om det kommer börja gro och växa upp en fin gräsmatta....hoppas på det.

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards