Direktlänk till inlägg 10 januari 2014

Dags att göra helg

Av Sandra Sterner - 10 januari 2014 16:38

Det är så som ni kanske har märkt inte blivit så värst mycket skrivande från mig under veckan som har varit. Det har varit så att det kommit annat emellan som har tagit upp väldigt mycket utav min tid och det har gjort att bloggandet helt enkelt får lov att vänta. Japp, fram tills idag då jag tyckte det var på tiden att kolla igenom bloggen. Det visade sig att det hade tillkommit en del nya kommentarer att läsa igenom och det är ju såklart alltid uppskattande när man får nice feedback när man skriver blogg.   


Jag är så nöjd och glad över min nyinköpta bil och den går och fungerar eller man säger ju snarare rullar helt perfekt. En sak som sötnosen Caroline, uppskattar och det är att den nya bilen är ju utrustad med elhissar och min unga fröken tycker ju ett det är superskoj att trycka in knappen och så surrar det till ljud och så åker fönstret ner. I och för sig så är det ju nu inte direkt väderlek för att åka med fönsterna nere, men nyhetens behag är ju alltid uppskattat.Den nya bilen går också så mycket tystare en den där gamla skruttiga Skodan jag hade tidigare, och som jag känner nu så blir det nog aldrig något mera att jag kommer att vara ägare till en bil vars märke är Skoda. Det har varit så otroligt mycket fel på den bilen och så fort man lämnat in den på reperation, och fått den lagad så har det efter ett tag uppstått ett nytt fel någon annanstans. Jag har varit införsått med att min gamla bil var inne på "sista versen" och det var nu bara en tidsfråga tills den en dag inte skulle starta.


Nu över till nästa grej och det var så att någon gång under mellandagarna slutade min digital kamera att fungera och hur jag än försökte så gick det liksom inte att få igång den. Det var helt klart och bara inse att den hade gjort sitt och efter att ha haft den i över 2 år. Det är ju så att allt vad det gäller tekniska prylar har ju en livslängd och med tiden så går dom helt enkelt sönder.

Då det gäller all denna tv-reklam som man inte kan låta bli att missa och särskilt inte när man sitter och kollar på en spännande film och som plötsligt avbryts för just det reklam avbrott. Likaså dimper det ju nästan varje dag ner en massa reklam erbjudande i brevlådan och det står med STORA RÖDA BOKSTÄVER: "Mellandagsrean fortsätter in i januari."


Jag för min del brukar inte tillhöra dessa personer som "nappar" på just reklam erbjudande, men nu till saken är den att jag behövde en ny digitalkamera och fann just under dessa reklam utskick en digital kamera som hade kostat mer en det dubbla var nu ordentligt nedsatt och i begränsat upplaga. Jag tänkte att jag måste ju bara ha en ny kamera och det går inte att använda sig enbart utav den kameran man har på mobilen. Det blir inte heller direkt så schyssta bilder heller när man fotar med mobilen och överst på listan en dag stod det efter det att jag hade jobbat klart så plockade jag upp min gullunge Caroline och sedan brummade vi vidare iväg upp till Länna. Dessvärre så visade det sig att det bara fanns ett exemplar kvar utav just denna kamera och med tanke på att det var en såna bra kamera, med många finesser och funktioner och priset var så nedsatt och dessa kameror hade ju typ gått åt som " Smör i solsken" så jag tvekande inte en sekund utan köpte den allra sista. När jag kom hem så plockade jag upp den och satte in batteriet ( trodde först att det var färdigladdat) men det var det ju inte, utan fick lägga det uppladdningsbara batteriet i laddaren och låta det ladda ett par timmar. Ett par timmar senare så tänkte jag nu måste ju bara detta batteri vara färdigladdat och vara färdigt att använda i kameran.


- Herregud, det som händer är följande: Kameran går igång och själva objektivet åker ut i typ några sekunder och sedan slår kamera av helt och blir svart. Jag bara stod och gapade och fattade först ingenting. Det är ta mig fasiken helt makalöst och man förväntar sig ju som kund när man köper en sprillans ny kamera. Jag plockade ut batteriet på nytt och satte på mig brillorna för att granska det lite mera utförligt och fann till att det skavanker på batteriet och dessa skulle ju naturligtvis inte vara där. Dagen efter blev det återigen att åka tillbaka med den nya kameran och lämna tillbaka den. Säljaren frågade om jag ville ha en liknande vara, men valde att avböja, utan tyckte det kändes säkrare att begära att få tillbaka pengarna.

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Sterner - 24 juni 2016 12:06


      Jag önskar alla mina läsare en trevlig midsommar och som vanligt när det är midsommar ( precis som förra året, då det spöregnade) så är idag himlen här nere i Nynäshamn alldeles övermulen och grå och det ser ut som det vilken sekund som...

Av Sandra Sterner - 14 juni 2016 22:17

Jag är borta nästan hela dagarna, men kan inte önska mig bättre arbete och arbetsuppgifter än just dom jag har idag. Men vad är det man säger borta bra, men hemma allra bäst. Idag blev det till fast jag fick dåligt samvete över att gå lite tidigare, ...

Av Sandra Sterner - 11 juni 2016 16:47

  Jösses, alltså var är det för fel i huvudet på vissa folk. Som idag hade jag bokat tid i min tvättstuga klockan 15.00 och då tvättstugan ligger i ett annat hus så gick jag hemifrån några minuter innan. Man går först igenom en källardörr och igeno...

Av Sandra Sterner - 8 juni 2016 17:07

Igår var det sista dagen för Caroline i grundskolan och hon tilldelades väldigt bra betyg ifrån sin lärare och stolt visade hon upp för mig 2 stycken A i betyg och i dom andra ämnen hade hon fått B och ett endaste C fick hon. Jag kunde inte ha blivit...

Av Sandra Sterner - 5 juni 2016 16:11

Ja, som en del utav er kanske har märkt så har Metrobloggen legat nere under förra veckan. Jag gjorde några försök att logga in, men utan något som helst resultat. Det var antagligen så att själva blogg serven behövde uppdateras. Nu i alla fall så fu...

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards