Alla inlägg den 18 augusti 2014

Av Sandra Sterner - 18 augusti 2014 19:10

Tänk att den underbara sommaren nu är på väg emot sitt slut. Om bara 13 dagar är vi inne i september. Jag som nyss tyckte sommaren började och min son Tobias gick ut gymnasiet och tog studenten. Likaså hans lillasyster Caroline slutade årskurs 7.


- Swisch sa det så var på juni. juli och snart även augusti förbi och nu är det bara att invänta höstmånaderna och sedan kommer den hemska kalla, kyliga vintern...brrrr!!- Usch, tvi, vale för snö, frost, kyla, isiga vägar, oplogade vägar. Detta är absolut inget jag längtar efter.


Idag började Caroline skolan igen och nu i årskurs 8. Det märktes redan i morse att hon längtade tillbaka till sin skola och sina klasskamrater. Det visade sig att det även börjat 2 stycken nya killar i klassen. Det är lite märkligt det här, men sedan årskurs 4-6:an så gick min solstråle endast med enbart killar i sin klass. Caroline var ( ja, förutom läraren) med enbart killar. När Caroline skulle börja högstadiet så bytte hon skola och i hennes nya klass fanns det nu 2 tjejer till och så Caroline, resten utav klassen bestod som tidigare enbart av killar. Detta är inget alls som stör Caroline, snarare tvärtom så har det varit sedan länge att Caroline hellre hänger och är tillsammans med killarna istället för tjejerna.

En annan något yngre person som denna höst ska börja första klass är ingen mindre en mitt gulliga barnbarn Nova. Som nu har lämnat dagiset bakom sig och blivit stora tjejen och säkert så har min dotter Nina införskaffat skolväska och gympakläder till lilltjejen.


Ja, vad mera då. - Jo, det var ju så att jag för ett tag sedan skaffade mig via ComHem en ny tv-box. Den gamla pajade efter 7 år. Hmm, kanske inte så konstigt. Allt som har med el och tekniska prylar pajar ju förr eller senare och man måste ju vara sig man vill eller inte se till att uppgradera sig. Däremot, ni kanske inte tror det, men ännu så länge har jag ( trott eller ej, men det är sant) ingen som helst platt-tv i någon utav rummen. Utan det är dom där gamla tjocka tv:n. Jag ser inget fel med dessa och så länge dom fungerar så kommer jag inte byta ut dom till platt-tv och tycker faktiskt att det finns en viss charm i gamla saker och även dessa tjock tv:n. Just det nu till saken hör den att idag på eftermiddagen blev jag uppringd av en kille från ComHem, som försökte med sitt säljsnack få mig att nappa på och gå med på att skaffa ännu flera tv-kanaler. Jag har redan en massa tv-kanaler och hinner knappt se allt som visas. På tal om just Telefonförsäljare och även sådana där telefonförsäljare som försöker pracka på och införskaffa en lyxig mobil som nästan är Gratis, men sedan tillkommer det en massa andra dyra avgifter och dyrt abonnemang.


- Nej, tack! Inget telefonförsäljare snack biter på mig och vill jag ha något så köper jag det själv.


I kväll på TV 4 börjar en ny säsong utav Idol och det är ju själva uttagningen som är allra roligast, när man får lyssna på dessa personer som tror sig kunna sjunga, men i själva verket är total tondöva.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards