Alla inlägg den 23 augusti 2014

Av Sandra Sterner - 23 augusti 2014 14:48

Sådär ja, efter några dagars bloggbreak var det då dags att damma av bloggen och göra lite nya uppdateringar.


Det är dags att utbringa ett fyrfaldigt leve till 2 stycken personer som står mig nära. Till att börja med så vill jag önska ett  stort Grattis Lizzy som fyllde år igår. Idag är det även födelsedag för min svägerska Anette som fyller år och önskar även henne ett stort Grattis.


Ni som följer min blogg vet att det ofta brukar hända saker i mitt liv och allt som händer omkring mig skriver jag inte ut på bloggen, utan det rör alldeles för mycket det privata. I alla fall så märks det ju nu att vi har lämnat dom sköna sommarmånaderna bakom oss. Sakta men säkert så går vi mot hösten, med regn, rusk och gråtrist väder. Likaså blir det också ju längre in på hösten vi kommer alltmer mörkare och mörkare. Det är svart ute när man går upp och ska iväg till jobbet och likaså är det mörkt när man senare på eftermiddagen ska åka hem. Alltså det blir i alla fall för mig så att jag kommer in i en liten svacka när sommaren är förbi och det blir höst och sedan vinter.


En sak som brukar få mig må gott och bättre humör.   Det är att ta bilen och åka ner till Nynäshamn. Jag har börjat leka med tanken att flytta tillbaka dit ner. Men har förstås en massa krav att det absolut måste vara en marklägenhet med tillgång till egen uteplats på baksidan. Det kan kännas lite som världens ände, för längre än så kommer man inte, utan ska man längre söderut så blir det i sådana fall till att ta färjan/båten. Jag har även 2 utav mina hjärtegryn där nere och det är mina utflugna barn Jimmy och Henrik som nu bott där nere ett par år nu. Jag vet ingen annan så vacker och fin småstad som just Nynäshamn, det är nära till naturen, nära till havet, dom fina små röda fiskebodarna. Ibland känner jag ( det kanske kan låta lustigt) att jag lever i fel århundrade. Jag gillar inte mycket utav allt det nya som kommer ut, utan istället uppskattar jag och älskar gamla och antika saker och prylar, och gamla byggnader  från 1700-1800-talet. Jag som även är galet förtjust i kläder och stilar. Älskar verkligen klädstilen, och sminkningen som damerna/tjejerna hade på 1700-1800-talet. Vit blek hud, knallröda läppar, vitt lockigt uppsatt hår.

Inne på Telegrafen som är en mini köpcenter så satte denna enormt uppförstorade gamla bild på en utav väggarna.

 


   

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards