Alla inlägg den 26 mars 2016

Av Sandra Sterner - 26 mars 2016 20:22

Ja, idag är det Påskafton och i morse så hade Caroline sedan gammal tradition så hade "påskharen" varit där och lagt dit ett påskägg. Det är lika uppskattat varje år och finns det något härligare än att se ens barn bli så glad.   


Vi hade sedan tidigare inplanerad att vi liksom förra året skulle åka ner till Nynäshamn, dit vi också om dryga 1 månad ska flytta tillbaka till. Längtar något så otroligt mycket. Och glöm nu inte att i sommar den första veckan i augusti så är det Nynäshamns kalaset. Ett megastort party med en massa olika artister som kommer att uppträda, och man får väl hoppas att vädergudarna är på sitt allra bästa soligaste humör och bjuder på vackert väder. Ja, tillbaka till dagens händelser. Vi kom ner till Nynäshamn precis innan klockan 11 då det påskäggsjakten skulle dra igång. Jag hade bestämt möte med Nina, Janne och Nova där vid 11-tiden, men kunde inte finna dom vart jag än kollade mig runt omkring. Däremot så träffade jag min gamla goa fina vän Raffe och hans 2 barn, som också dom var ute efter att leta rätt på påskägg. En kvinna började prata i en megafon och talade om att ägg jakten nu skulle sätta igång sedan gick startskottet och det blev full aktivitet på barn, som började rusa runt på jakt efter påskägg. Alltså jag tycker såhär att det finns ingen ålder för sånt här och Caroline ville gärna delta i sökandet efter att gratis få ett påskägg extra ( förutom det hon fick i morse) och hon gav sig iväg och hittade ett rosa ägg. Jag tycker att oavsett åldern så ska man ha lite utav sitt barnasinne kvar och kunna vara med och ha kul tillsammans med sin barn. Jag började undra vad Nina, Janne och Nova hade tagit vägen, för nu var ju klockan efter 11. Caroline tog fram sin mobil och ringde sin syster och det visade sig att dom hade satt sig och fikat på konditoriet " Thorssan" själv föredrar jag Jannies Cafe som ligger precis vid banantorget. Nina, Janne och Nova kon strax efter det att Caroline hade ringt dom och nu var det Novas tur att ge sig ut på jakt efter påskägg. Och likaså hon fann ett gult litet påskägg som låg gömt på torget. Förra året så var det en stor gul kyckling ( i maskeraddräkt) som kom dit för att roa och underhålla barnen, men han syntes inte till och barnen började efter ett tag ropa efter denna kyckling/tupp vart han var någonstans...? - Förlåt, mina läsare, men jag kunde inte låta bli att vara tyst, utan det liksom bara slank ur mig, men sa: Detta år kommer ingen kyckling, för han blev grillad!    Caroline fnissade till och hon vet hur hennes mamma kan uttrycka sig ibland, men det brukar ju vara så att när man undrar eller som ett ordspråk säger: När man pratar om trollen så står dom i farstun och likaså strax efter mitt uttryck om "grillad kyckling" så dök kycklingen upp till barnens stora glädje :) Efter påskäggsjakten så var det tänkt att vi skulle åka och bowla, men klockan var bara 11.45 och vi hade mera än 1 timme över till annat. så det blev en kort promenad i det soliga vädret ner till hamnen och vem träffar vi inte på nere vid hamnen om inte ytterligare ännu en kyckling som delade ut små godispåsar. Därefter så åkte vi och bowlade, och visst är det kul att bowla, men idag gick det inget vidare alls för mig som hamnade på sista plats...nu igen.



Nedan dagen i bilder.......









   



   


 



 



 



 

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards