Alla inlägg den 28 februari 2015

Av Sandra Sterner - 28 februari 2015 18:09

Jag tänkte nu när vi är på den sista dagen i februari som bara består utav 28 dagar. Hmm, bortsett från var 4:e år då det är skottår och februari har 29 dagar. Jag tänkte i alla fall att det idag får bli 2 inlägg och i torsdags blev det ju också 2 skriva inlägg.


Det var så att Caroline fick bestämma vad vi skulle göra denna helg och alternativen stod mellan att gå på bio eller bowling. Det visade sig inte vara något svårt beslut för Caroline som utan att tveka valt att spela bowling. Det finns en bowlinghall uppe i våran kommun och vid några tillfällen så har Caroline varit där tillsammans med sin tjejgrupp som hon går på en gång i veckan. Den bowlinghallen är verkligen inte fräsch, utan snarare skulle jag vilja beskriva den som: Gammal, och alltför utsliten. Det skulle verkligen inte skada med en nyrenovering och uppfräschning utav golv, väggar och den övriga inredning.

Det har ju blivit så att vi nu vid några tillfällen åkt ner till Nynäshamn för att spela bowling i Gröndalshallen. Den bowlinghallen är supermysig och väldigt fräsch och snygg. Då vi i familjen ser Nynäshamn som vårt andra hem och inom en snar framtid så hoppas vi att kunna flytta tillbaka dit så det var förstås en självklarhet att vi valde att åka ner till Nynäshamn för att spela bowling.


 

 


Nu över till någonting helt annat och nu handlar det om denna musik spektakel tävling som ( tyvärr skulle jag vilja säga) går av stapeln ikväll. Den allra ( tack och lov) sista och 4:e deltävlingen i Melodifestivalen. Jag kommer definitivt inte se kvällen deltävling och tycker verkligen att denna gång har SVT och Melodifestivalen helt och hållet spårat ut. Jag har funderat och grubblat på om det är så att dom har enormt stora besparingskrav på sig att dom inte kan göra programmet bättre än vad dom tidigare har gjort.


Dessutom så tycker dom ansvariga bakom Melodifestivalen att dom detta år sett till att roa både publiken på plats och det svenska folket som sitter hemma och tittar på detta tv-program i soffan. Dom skrev kontrakt med Sissela Benn, som spelar den fruktandsvärt osmakliga rollen som Filippa Bark.

Jag har aldrig tidigare i mitt liv sett sådant skit dålig underhållning som när Filippa Bark intar scenen. Förresten så kan jag inte med mitt liv heller förstå vad det är  som är så roligt med den där Filippa Bark ? Ni måste antagligen skratta åt dom stackarna som är riktigt vecklingsstörda och handikappade.?

Jag har tyvärr inte samma sjuka humor som dom som skrattar åt denna Philippa Bark och förstår inte hur hjärncellerna fungerar eller snarare inte fungerar på dom som valde att anlita denna Sissela Benn att spela sin hemska rollfigur Filippa Bark i årets Melodifestival. Jag för min del kommer total såga och bojkotta Melodifestivalen återsående program och anser att det programmet helt och hållet kan läggas ner.

 

Av Sandra Sterner - 28 februari 2015 16:23

Igår fick jag besök av min son Niclas som förra månaden i januari klarade både uppkörningen och teori båda sakerna första försöket. Jag fick se på Facebook tidigare i veckan att Niclas hade gått och köpt sig en bil och igår kom han körandes hit med sin nya bil som han stolt visade upp för mig.


Det är ju så ( och minns det själv så väl) att man när man fått körkortet så vill man ju också fortast möjligt skaffa sig en bil som man sätter sig och den där härliga känslan man får när man ge sig ut på vägarna alldeles själv, utan att ha någon som sitter bredvid en och säger hur man ska köra. Jag har i år närmare bestämt den 21 mars haft mitt körkort i 30 år!!! Herregud, alltså, det känns ju som en evighet, men såhär det. Det var likadant för mig när jag fick mitt körkort den 21 mars 1985 och månaden efter i april hade jag köpt min egen bil som var av märket en Toyota Corolla. - Åh, minns så väl känslan av att äga och ha en alldeles egen bil och sätta sig bakom ratten och köra hem bilen var för mig som att befinna mig i ett lyckorus.


Nu har det gått 30 år sedan den tiden och nu har 3 utav mina 6 barn körkort och bil. Nina, Henrik och Niclas har alla körkort och bil. Det är väl bara och vänta och se men snart tror jag även Jimmy och Tobias kommer att ta körkort.

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards