Direktlänk till inlägg 13 mars 2016

Söndag

Av Sandra Sterner - 13 mars 2016 17:52

Då var snart helgen över och nu är det bara ett par timmar kvar på söndagen, och som alltid går helgerna alldeles för fort, innan man vet ordet av så är det söndag och helgen börjar gå mot sitt slut.


En resumé om helgen som varit kommer nu här. I fredags var det dags för en ny säsong av Let´s Dance  och det är en program som jag följt varenda säsong sedan det började. I fredags var det dags för ny premiär av Let´s Dance igen och det är ju alltid superkul att se vilka dom nya deltagarna kommer att vara. Det visade sig även att 3 utav dom manliga proffsdansarna var utbytta mot nya duktiga killar. För övrigt var det en härligt ( och lite väl osmaklig) blandning av deltagarna. Allt ifrån skådespelare, hollywoodfrun, bloggerska till en gammal fossil på skidor som måste vara född med 2 högerfötter..???


- Alltså, denna Thomas Skäggberg, som tydligen ska vara så duktig på att stå på ett par skidor, men inte fan kan karln dansa!! Det var så illa att se honom på dansgolvet att jag valde att gå ut i köket och tog ett glas juice. Det hör väl till ( i allafall för mig) att man får sig några favoriter vid varje ny säsong och kunde inte annat än gilla Biancas känslofyllda Tango. - Wow, alltså vilket dansnummer och uppvisning i det första programmet och dansade hon så bra kan man ju undra hur bra hon kommer bli längre fram i programmet. Likaså dansbandssångerskan Elisa var ju duktig och denna tjej måste ha tränat dans tidigare, för det var tusan vilken härlig Samba hon rev av på dansgolvet. Den supergulliga Hollywood frun Isabella, som utstrålar en härlig karisma och var över min förväntan väldigt duktig tillsammans med sin danspartner i en Cha Cha.


Nu över till en utav dom manliga deltagarna som fick mitt hjärta att slå lite snabbare och det var Toni Prince. Min första tanke var när han visades i bild. -Jaha, vem fasiken är det då...? Trodde först att han var en utav proffsdansarna! Men skit i samma vem han är och vad han nu gjort för att vara "känd" sett i mina ögon så var han en riktig läckerbit och godis i mina ögon. Det gick ju knappt att blinka med ögonen, man ville ju inte slita blicken ifrån honom. Den nya jury medlemmen, sa ju till denna ur snygga kille: Du ser ut som en dansare och rör dig som en dansare. För min del så får denna godisbit vara kvar ända till finalen.

Då ni nu vet att jag snart ska flytta så är det ju så att man rensar bland sina möbler och annat skit som man samlar på sig genom åren. Jag hade lagt ut en del saker till försäljningen och har nu fått det sålt. Det känns bra att andras begagnade möbler kommer till användning för andra.


I går var det ju visst final i Melodifestivalen och skulle vilja beskriva melodifestivalen såhär: Melodifestivalen är som en babianröv, färggrann och full med skit. ”    - Jo, men det stämmer ju faktiskt att det mesta utav låtarna är faktiskt skitdåliga. Egentligen vill jag inte se Mello, längre och ända sedan förra året då Christer Björkman och SVT valde att förstöra detta tv-program ännu mera med att låta denna Sissela Benn, alias Filippa Bark vara med i Melodifestivalen och spela totalt handikappad och om detta skulle vara kul att se och skratta åt. - Fy, skäms att ha den osmakliga sättet att förstöra denna musik tävling ännu mera. Att jag igår kollade på Melodifestivalen var enbart för att Caroline ville att vi skulle se den tillsammans och vad gör man inte för sin dotter. Caroline satt bredvid mig och sjung med till dom flesta utav låtarna. De flesta utav låtarna var sett eller snarare hört i mina öron helt kassa, men Mollys låt berörde mig en aning med Universum.


Jo, vad mera då. Jo mitt hem här hemma är inte längre sig likt, utan har ju nu börjat packa ner en massa saker i flyttkartonger som står upptravade på varandra utmed väggarna. Det är ju en massa bök och stök med att flytta, men nu kommer jag ju tillbaka till den lilla småstaden som jag ända sedan jag flyttade därifrån vill flytta tillbaka till. Det låter ungefär som en början till en låttext: När drömmar blir till verklighet......

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Sterner - 24 juni 2016 12:06


      Jag önskar alla mina läsare en trevlig midsommar och som vanligt när det är midsommar ( precis som förra året, då det spöregnade) så är idag himlen här nere i Nynäshamn alldeles övermulen och grå och det ser ut som det vilken sekund som...

Av Sandra Sterner - 14 juni 2016 22:17

Jag är borta nästan hela dagarna, men kan inte önska mig bättre arbete och arbetsuppgifter än just dom jag har idag. Men vad är det man säger borta bra, men hemma allra bäst. Idag blev det till fast jag fick dåligt samvete över att gå lite tidigare, ...

Av Sandra Sterner - 11 juni 2016 16:47

  Jösses, alltså var är det för fel i huvudet på vissa folk. Som idag hade jag bokat tid i min tvättstuga klockan 15.00 och då tvättstugan ligger i ett annat hus så gick jag hemifrån några minuter innan. Man går först igenom en källardörr och igeno...

Av Sandra Sterner - 8 juni 2016 17:07

Igår var det sista dagen för Caroline i grundskolan och hon tilldelades väldigt bra betyg ifrån sin lärare och stolt visade hon upp för mig 2 stycken A i betyg och i dom andra ämnen hade hon fått B och ett endaste C fick hon. Jag kunde inte ha blivit...

Av Sandra Sterner - 5 juni 2016 16:11

Ja, som en del utav er kanske har märkt så har Metrobloggen legat nere under förra veckan. Jag gjorde några försök att logga in, men utan något som helst resultat. Det var antagligen så att själva blogg serven behövde uppdateras. Nu i alla fall så fu...

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards