Direktlänk till inlägg 18 mars 2016

Grattis Niclas

Av Sandra Sterner - 18 mars 2016 22:30

Det måste bara bli ett blogginlägg från mig, även om klockan börjar bli närmare bestämt läggdags, men känner nu att jag har en hel del att skriva om i bloggen.


Idag är det ju den 18:e mars och idag för exakt 22 år sedan så föddes mitt 4:e barn, Niclas ( och tyvärr med mitt dåliga minne så har jag dessvärre glömt bort tiden) men födelsedag har han i vilket fall som helst idag. Ett stort fyrfaldigt leve och stort hjärtligt Grattis Niclas på din födelsedag.

Jag har mycket att stå i här hemma och just nu ser min lägenhet ut som ett bombnedslag och med det menar jag att allt är i en ända stor röra. Utmed väggarna i vardagsrummet står det upptravade kartonger och i stora svarta soppsäckar har jag lagt typ sådant som inte är ömtåligt, typ saker från linneskåpet gardiner, dukar och lakan. - Jo, men visst jag har sett till att börja i god tid med att packa och vill undvika att börja packa den sista veckan. Jag har funderat fram och tillbaka, vilket sätt som är allra smidigast att flytta från getto Jordbro till vackra Nynäshamn.Alternativ 1. Då jag bara innehar B-körkort så får jag ju bara endast köra personbil eller så alternativ lätt lastbil. Så antagligen blir det så att jag redan från och med torsdagen den 28:e april då jag kommer att få nyckeln till lägenheten får lov att hyra mig en lätt lastbil. Via jobbet får jag på fredagen hyra en lastbil via jobbet över Valborgs helgen. Men just dessa lastbilar är ju inte alltför stora, men bättre förstås än ingen alls. Men jag kommer typ att få köra skytteltrafik minst 5-6 gånger ( om det inte bli ännu mera vändor) jag har även ett källarförråd med saker som ska tas med i flytten Alternativ 2. Det är att kolla med en åkare som har tillgång till tung lastbil och givetvis C-körkort. Jag kan tänka mig att jag får med mig det mesta utav mina möbler, kartonger, säckar och allt det andra i en möjligen 2 körningar.


-Hmm, det är något att sitta och fundera på någon vecka till, innan jag helt bestämmer mig.
 
- Jo. en annan sak, nu från och med idag och fram till tisdagen efter påsk har jag semester nu igen. Jag har så mycket semester att plocka ut och måste plocka ut dom innan den sista mars. Jag jobbade typ hela sommaren och hela vintern, utan att ha någon semester och det är därför som jag nu fått lov att plocka ut dessa dagar. 1 vecka har jag sparat och kommer att ta ledigt i samband med flytten och veckan efter det att jag flyttat in. Det tar ju ett par dagar att få ordning i lägenheten och så ska ju allt från kartongerna plockas ut.
 
Jag är så glad att komma ifrån getto Jordbro och även hyresvärden som jag haft mina duster med. Det gick ju så pass lång att jag fick dra min hyresvärd inför hyresnämnden och vann det målet. Jag fick rätt på samtliga punkter och min hyresvärd fick lov att göra det som hyresnämnden dömde dom till att göra. Jag har skrivit ett inlägg om även detta i min blogg och det finns att läsa om ni söker om just: Hyresnämnden på min blogg.
 
I morse tog jag sovmorgon och vaknade av att mobilen ringde och väckte mig från min Törnrosa sömn. -Ja, det var ju lika bra att vakna och kliva upp för klockan var ju strax efter 09.00 Jag gick upp och satt på lite kaffe och satte mig sedan en stund framför datorn. Skönt med ingen stress och jäkt på morgonen, utan ta det lugnt och ha det skönt. Därefter så tänkte jag ta mig en dusch, men dessvärre så märkte jag att vattnet från duschen var alldeles ljusbrunt. - Fy, fan vad äckligt och snuskigt och klev direkt ut från badkaret. Jag tänkte att det antagligen var något fel på rören och detta är inte första gången det händer. Jag var på väg ut med min soppåse och höll mer eller mindre på att knocka en gubbe som var på väg att ringa på min dörr. Jag reagerade direkt och frågade vad saken gällde. - Jo, det gällde en läcka fick jag veta nere i källaren hade ett läs och häpna ett avloppsrör gått sönder och den odören och stanken som mötte mig nere i dörröppningen till källaren fick mig nästan att börja spy. Det grumliga ljusbruna vattnet rann utmed golvet och mätte cirka 5-6 centimeter upp. Jag tänkte på ,ina grejer jag hade i källarförrådet och att det kunde komma till skada. Jag frågade gubben, som kom för informera mig om dom hade ringt jouren för att snarast möjligt få dit en slamsugare. Jag sprang upp för  källartrappen och slängde mig på mobilen för att ringa min hyresvärd med dom hade behagat stänga för lunch mellan 12-13- - Hmm, där sitter dom minsann och äter och frossar i sin mat, medans deras hyresgäster får leva och bo i skit, rent utsagt!!!!! Jag ringde därefter dom båda jour numret och på det enda svarade dom inte och på det andra var det upptaget. Och tänkte då att det kanske var någon annan som ringde om just detta. När jag prövade att ringa tillbaka till min hyresvärd vid 13 så svarade en otrevlig herre ( vilket sätt att driva ett företag på sådant sätt) jag sa mitt ärende att det var översvämning i källaren och att det var en hemsk stank av odörer.
 
Jag fick ett kort och arrogant svar: Jag känner till detta.
 
- Jamen vore det inte bra om ni ganska så omgående såg till at få hit en slamsugare.
 
- Det är beställt en sådan och därefter lade han på luren i örat på mig!!
 
Ja, klockan hann bli efter 14-tiden innan det hade kommit en slamsugare lastbil hit som började suga upp det skitiga vattnet från källaren. Nu ska ni få veta att detta är inte första gången som ett  avloppsrör går sönder i denna fastighet. Och en annan gång då bodde jag tvärs över gatan, men hade samma adress, men flyttade ifrån radhuset då mina barn flög ut en efter en från boet och kvar blev bara Caroline. I alla fall så var det en vinter och det var många minusgrader ute. Ett utav hyresvärden värmerör frös sönder och det kom ingen som helst värme till elementen och det blev efter några timmar riktigt svinkallt inne. Vi ringde och bad om extra element sådana där bärbara, man kan flytta runt, men dom hade bara några enstaka och dom var redan utlånade. Vi blev rekommenderad att ända massa stearin ljus och sätta på ungen och öppna luckan. Det hela slutade att min före detta svärfar åkte iväg och köpte 2 stycken bärbara element åt oss. Detta pågick i 8 dagar, innan hyresvärden hade behagat sig för att åtgärda och laga felet med det frysta röret som hade gått sönder.
 
Nu är det bara drygt 1 månad och 9 dagar innan vi flyttar i från denna hyrsvärd och även ifrån  Haninge kommun till underbart vackra Nynäshamn.   
 
 
 
 
 
 
 
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Sterner - 24 juni 2016 12:06


      Jag önskar alla mina läsare en trevlig midsommar och som vanligt när det är midsommar ( precis som förra året, då det spöregnade) så är idag himlen här nere i Nynäshamn alldeles övermulen och grå och det ser ut som det vilken sekund som...

Av Sandra Sterner - 14 juni 2016 22:17

Jag är borta nästan hela dagarna, men kan inte önska mig bättre arbete och arbetsuppgifter än just dom jag har idag. Men vad är det man säger borta bra, men hemma allra bäst. Idag blev det till fast jag fick dåligt samvete över att gå lite tidigare, ...

Av Sandra Sterner - 11 juni 2016 16:47

  Jösses, alltså var är det för fel i huvudet på vissa folk. Som idag hade jag bokat tid i min tvättstuga klockan 15.00 och då tvättstugan ligger i ett annat hus så gick jag hemifrån några minuter innan. Man går först igenom en källardörr och igeno...

Av Sandra Sterner - 8 juni 2016 17:07

Igår var det sista dagen för Caroline i grundskolan och hon tilldelades väldigt bra betyg ifrån sin lärare och stolt visade hon upp för mig 2 stycken A i betyg och i dom andra ämnen hade hon fått B och ett endaste C fick hon. Jag kunde inte ha blivit...

Av Sandra Sterner - 5 juni 2016 16:11

Ja, som en del utav er kanske har märkt så har Metrobloggen legat nere under förra veckan. Jag gjorde några försök att logga in, men utan något som helst resultat. Det var antagligen så att själva blogg serven behövde uppdateras. Nu i alla fall så fu...

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards