Alla inlägg den 16 oktober 2012

Av Sandra Sterner - 16 oktober 2012 21:44

Oj oj oj suck det verkar inte alltid vara så lätt det här med att förstå och dessutom läsa o-r-d-e-n-t-l-i-g-t vad det står i ett parkerings avtal om förhyrd parkeringsplats. Jag tar det från början...för det är tydligen såhär i mitt liv att det titt som tätt händer alla möjliga ( konstiga) och ibland även ( lustiga) saker i mitt liv.

 

Nu till saken den hör att jag hade nyss kommit hem ifrån jobbet och det plingade på dörren och som alltid så kollar jag i "titthålet" vem det var som ringde på dörren. Jag såg att det stod en mörkhyad rätt så lång kille utanför min dörr och såg att han höll något slags papper i handen.

 

- Äsch, tänkte jag och trodde det var någon som antagligen ville att man skulle skriva på någonting eller kanske rent utav sälja något....så jag struntade helt enkelt i att öppna dörren. Det visade sig dock att killen som nu stod utanför min dörr och ringde på verkade inte ge upp då han fortsatte att ringa på min ytterdörr och jag började undra vad sjutton det var frågan om och skulle han stå och hur länge skulle han egentligen stå och ringa på dörren...

 

Jag öppnade till slut dörren och frågade lite irriterat vad det var frågan om... Nu kommer vi till dom som kommer till Sverige och ännu inte lärt sig att göra sig riktigt förstådd på svenska och inte heller kan behärska det internationella språket engelska..

 

Jaa, vad göra...!? Jag kan omöjligt varken förstå eller göra mig förstådd på något afrikanskt språk...men förstod ändå på killen som stod utanför min dörr att han var något upprörd...över någonting.

 

Jag lyckades till slut förstå och det var inte det lättaste då hans engelska inte var den allra bästa...men han fundrade varför: Is your red BMW is on my parking..?

 

Jag svarade honom: No, my car is not on your parking...och försökte sedan stänga igen dörren...men han gav sig fortfarande inte.

Han fortsatte: Please, can´t you move your car..?

 

Jag började tycka detta började likna ett skämt och det drog dessutom ut på tiden och frågade: Do you not understand what a mean. I don't have a BMW and my car is actually blue!!

 

Killen började vifta med sitt papper han hade i handen och jag greppade tag i det och ögnade igenom det och det visade sig att han hade läst helt uppåt väggarna helt galet och hade läst eller snarare inte förstått var det stod ordenligt ...eller snarare inte alls. Den förhyrda parkeringsplats som han skulle få nyttja var inte förrän den 1 november och dessutom så är denna parkeringsplats på andra sidan.

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards