Alla inlägg under juli 2013

Av Sandra Sterner - 10 juli 2013 17:20

Usch, då vakande i morse och kände mig brännhet och märkte att jag under natten hade fått feber, man blir ju såklart både matt och hängig när man får förhöjd kroppstemperatur. Det blev till att ta 2 Alvedon och låta dom börja värka.


Jag såg utanför fönstret regnade det riktigt rejält och när det är sådant här pissväder så känner man ju absolut inte för att vara utomhus, i alla fall inte mera än nödvändigt. Caroline, som märkte att jag var hemma idag frågade om jag inte kunde köra henne upp henne till Haninge centrum. Såklart att man ställer upp för sitt barn och körde upp henne till centrumet och när vi satt i bilen upp så frågade jag Caroline, vad det var hon skulle köpa för något.


- Ett paraply och smink.


Väl uppe i Haninge centrum, så sprang vi på min vän Malin som var på shopping runda med sin syster. Vi snackade bara en liten stund innan det var dags för oss alla att gå åt varsitt håll.


Läste nyss på Facebook att även nu min äldsta dotter Nina hade skrivit in sig i någon körskola i Västerås och ska likt sin bror Henrik ge sig attan på att skaffa sig körkort. Jag tycker det är super bravo och känner mig samtidigt mycket stolt och önskar dom båda allt Lycka till med att skaffa sig den rosa lilla lappen.


I morse läste jag en artikel i Aftonbladet ( läs artikeln via att klicka på länken)  

Jag tyckte artikeln var intressant då jag själv vid flertal tillfällen varit med om att en afrikansk kvinna tidigare hade det som en vana att ta andras tvättider. Det gick inte att prata med henne, då hon inte förstod någon svenska och engelska kunde hon endast lite utav. Men såklart man ledsnar ju när man inte får tvätta på sin uppsatta tid och ser när man kommer in i tvättstugan att maskinerna nyss har satts igång. Man kan ju se kanske kan se genom fingrarna och se den som engångsföreteelse, om det nu är så att det råkar hända EN gång!!! Men nu så var inte fallet så med denna utländska kvinna, som helt struntade eller brydde sig om att andra grannar kanske också ville disponera tvättstugan.


Till slut så tröt mitt tålamod, när jag hade min tvättid uppsatt efter henne och såg via lås kolven att hon tvättade före mig. Likaså så hade nyss tvättmaskinerna gått igång och det fanns tyvärr inget annat att göra än återigen köra fram dom båda tvättmaskinerna och denna gång vart jag så förbannat så mycket utav hennes tvätt åkte faktiskt ner i den stora svarta soptunnan. Japp, det blev förstås ett jävla liv på denna kvinna, men efter denna gång så slutade hon i alla fall för mig att ta min tvättid. Apropå dagens artikel i Aftonbladet, så misstänker jag mycket väl att det rör sig om en utländsk kvinna. Skulle faktiskt inte tro att svenska kvinnor skulle uppföra sig så egoistiskt och hänsynslöst för sin grannar.

 

 

 

Av Sandra Sterner - 7 juli 2013 20:27

Den härliga underbara och varma sommaren fortsätter och idag har det varit blå himmel och strålande solsken hela långa dagen....mmm myser och stormtrivs verkligen i sommar värmen.


Idag söndag och vilodagen=slappardagen. Vi har bara tagit det lugnt och bara mysigt i den sköna värmen, man behöver emellanåt ladda batterierna inför den kommande vecka, då det gäller upp tidigt på morgon och åka iväg att jobba. Det återstår nu bara 2 veckor kvar att jobba innan det är dags att gå på sin efterlängtande semester..ååå, så mycket jag längtar efter att ha några veckors ledighet just nu.


Däremot igår så var ingen utav oss på latsidan. Vi började då nämligen med att lägga taket, men fy fasiken så asjobbigt det var att göra. Det blev ett himla springande upp-och-ner för stegen för att hjälpa till och hålla i medans den andra spikade. Det värsta var att man fick stå i en sådan obekväm ställning och liksom böja nacken bakåt och titta uppåt hela tiden och till slut så får man såklart förbaskat ont i nacken. Det blev så att ingen utav oss orkade göra klart hela taket, utan det blev till hälften klart och det blir som sagt fortsättning under veckan som kommer.


 


 

Det allra bästa med att bo så att man kan odla sina egna grönsaker och därefter gräva upp dom för att tillreda för att sedan mumsa i sig det. Jag har ju skrivit det tidigare att jag har ett eget litet land ute på min baksida, där jag sått lite allt möjligt. Igår ansåg jag att det verkligen var på tiden att se om det verkligen hade kommit någon färskpotatis och ner med spaden på jorden för att se om det kommit något och mycket riktigt så hade det kommit några stycken. Likaså hade jag sått lök, men den får lov att stå på tillväxt ett tag till innan det tags upp. Däremot rabarberna dom växer ju så det liksom knakar för att inte tala om dom stora bladen, som kan växa sig riktigt stora, nåväl rabarberstjälkarna kapades ner och gjordes till en smarrig rabarberpaj.

 

 

 

 

 

Av Sandra Sterner - 5 juli 2013 22:29

Så skönt att det nu äntligen har gått och blivit fredag, och nu börjar helgen. I morse märkte jag att det inte sken och lyste någon sol, utan istället var det mulet och grått, och ute var det lite småruggigt.


Ja, min eller vår snarare inbyggnad av altanen blir alltmera klar och utvändigt är det i det närmaste helt klart. I morgon ( nix, det blir ingen rast, ro och vila för någon utav oss i helgen) då sätter vi igång med insidan av altanen om nu vädret ska vara lite ostadigt. Det blir trätak och även så väggarna som ska gå i träpanel.

Det är både flertal grannar och även andra ( för mig helt okända) som går förbi och stannar upp för att titta på altanen. Det allra bästa och roligaste kommentaren jag fick nu ikväll var utav en f.d granne, som nu på kvällen var ute och promenerade och gick förbi våran altan.


- Nämen, åh vilken gullig altan. Det ser nästan ut som ett pepparkakshus.


Ja, hon får givetvis tycka vad hon vill och anser hon att vår altan ser ut som ett pepparkakshus, så får hon tycka det.

 

Nej, nu ska jag göra mig ordning för kvällen och se om det finns något att se på tv:n.

Till mina läsare önskar jag en fortsatt trevlig kväll och Godnatt.

Av Sandra Sterner - 3 juli 2013 23:32

Nej, nu har det gått 2 dagar sedan jag sist skrev i bloggen och ibland händer det att det kan bli 2 dagar break uppehåll, men skulle vilja skriva minst 1 inlägg varje dag.


Nu är jag i alla fall här igen och likaså underbara, sköna, varma, härliga och ljuvliga sommaren, som jag verkligen gillar allra bäst. Tänk om det kunde vara sommar året runt i Sverige...! Tänk så härligt det skulle vara om det typ var varmt och soligt året runt och man kunde slippa den gråa trista hösten och den kalla mörka vintern och all snö, som jag för det mesta enbart ställer till problem. Minns tillbaka till natten mellan den 11:e 12:e December ( tror jag det var) då det under natten hade kommit över så mycket snö att det knappt att komma ut genom porten. Min bil var det bara att glömma att ens försöka få ut genom parkeringen av den anledningen att flera utav mina grannar hade kört fast och bara stod helt fast i den djupa snön med sina bilar och bara slirade. Det fick bli till att ta pendeln och såklart det behöver ju bara komma lite snö så börjar spåren krångla, men denna gång så hade det ju kommit en hel del och det var väldigt stora kraftiga förseningar. Under dagen slutade bussarna upp att köra, av den anledningen att dom helt enkelt inte kunde ta sig fram på vägarna. Jag blev uppringd av min dotters lärare som talade om att skolan skulle stänga och att eleverna var tvungna att åka hem. Hmm, problemet den dagen var att jag inte hade kunnat ta bilen och inte heller kunde jag åka kommunalt till Carolines skola ( dit det enbart bara går buss) och ringa till taxi var ju helt uteslutet då flertalet  taxibolag och deras växlar var nerringa just den dagen.Det hela slutade i alla fall att det fick bli självaste rektorn på skolan som körde hem Caroline och en utav hennes klasskamrater.


Ja, det har typ nu snart passerat ett halvår sedan detta hände och nu är vi inne i Juli månad som även kallas för högsommar månaden. Det återstår 2 månader kvar på sommaren, och sedan är vi inne i September som oftast brukar vara grå, regnig och det börjar bli lite småruggigt ute och framför allt mörkare. Så med andra ord man får lov att passa på att njuta och ta vara på sommaren nu när den är här.


Idag när jag slutade jobbet och satt i bilen på väg till Farsta så ser jag i mötande fil hur 2 bilar och även en kille o motorcykel krockar. Fy, fan så riktigt otäckt hemskt det är att se och bli vittne till trafikolyckor. Nu var ju det så att jag var på väg mot Farsta och trafikolyckan hände i södergående fil och det är liksom där på Magelungsvägen, en barriär och uteställda betongblock utefter vägen, och tur är väl ända det. När det visar sig finnas riktiga fartdårar och sådana personer som ABSOLUT inte över huvud taget ska sätta sig bakom ratten. Fast jag låg i mötande fil, så fanns det inte någon som helst tvekan från mig denna gång heller att svänga in vid Farsta Strand och se om det var så att man kunde hjälpa till, men såg sedan att det redan hade stannat flera andra bilar, som skyndade sig för att hjälpa till, så det fanns inte så mycket mera att göra än att ringa 112.


Nu blir det desto roligare och trevligare nyheter från mig.


Jag börjar med byggandet av altanen, som numera ser ut såhär.

Nu finns det både fönster och en dörr och under morgondagen så ska det sättas upp listor runt dörren. Altanen och likaså dörren och runt fönsterna ska målas.

 


      



Sedan vill jag visa upp vad min nya fina, underbara vän Malin gjort för något. Det är en tuff, käck och söt tjej, som är väldigt förtjust i tatueringar och när jag träffade henne och hennes karl på midsommarafton så visade hon mig en utav hennes senaste tatueringar som var denna.


 



Nu idag läste jag på facebook att det var dags för henne att göra en ny tatto. Såklart att man som hennes vän blev nyfiken över vad det skulle bli och fick sedan se vad hon nu hade gjort och den blev såhär.


 

 



Wow, vilket super proffs till tatuerare som Malin går hos.

 

Nu återstår det inte så mycket mera från mig att skriva, mera än att önska mina läsare: God natt!

 

 

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2013 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards