Alla inlägg den 3 september 2012

Av Sandra Sterner - 3 september 2012 18:36


Ett fyrfaldigt leve och ett Stort Grattis önskar jag idag till min kära mamma som idag fyller år.

 

Det har nu gått några dagar sedan jag skrev i bloggen igen och som  vanligt så är det saker som händer i mitt liv.

 

I lördags kan jag ta som exempel.. suck och blev så förbannad. Hade tänkt unna mig att ta en lång och skön sovmorgon på lördagsmorgonen, men vaknade strax efter 8-tiden och kände mig så utvilad att jag inte kunde somna om så det var lika bra att stiga upp och göra morgon. Efter det att jag tagit mitt morgon kaffe och kollat runt lite på nätet, så tänkte jag att jag skulle vara duktig och dammsuga av lägenheten, egentligen är jag inte en sådan som gillar att städa, men vill samtidigt inte leva bland dammråttor i vrårna och under sängen och soffa, sagt och gjort plockade fram dammsugaren, som får både Simba och mini Cindy att jama halvt ihjäl sig!! Dom stackars pälslingarna är så skraja för dammsugaren att dom knappt vet vart dom ska ta vägen, Simba springer högt jamande till altandörren och vil komma ut så fort han kan och likaså Cindy, så det blev till att dom fick vara ute på baksidan, medans jag hade tänkt dammsuga. Just det DAMMSUGA!!  Jag hann inte mera än att stoppa in kontakten i strömbrytare och tyckte att dammsugaren gav sig från sig ett mera konstigt ljud än tidigare och började så smått med att dammsuga av mattan i hallen, efter en stund så tycke jag inte alls att det var någon som helst fart och inte heller så sög dammsugaren upp dammet.

 

- Skit, också...säg nu inte att dammsugaren ska lägga av och det var knappt jag han tänka klart meningen innan det sa: TJOFF och så gick det en säkring i elskåpet.

 

Jag tänkte att:  Jaha, så var den här dammsugaren också paj.

 

Det blev alltså inte så mycket mera till dammsugning och kånkade ut dammsugaren till soprummet. Ja, nu vet jag iallfall vad jag ska göra under lördagen upp till centrum och inskaffa mig på en ny dammsugare. Men innan dess så tänkte jag slänga in lite smutstvätt i tvättmaskinen, som även den visade sig hade gått sönder och inte startade....förbannade skit!!

 

Både dammsugaren och tvättmaskinen pajade under samma dag. Åkte iväg och köpt ene ny dammsugare, men tvättmaskinen vet jag ännu inte riktigt vad jag ska göra med, om det är ett mindre fel ( men det vet inte jag) har ringt tvättmaskin reparatörer och dom tar rejält betalt bara för att komma och titta på vad det är som har gått sönder eller om det lönar sig att köpa en ny.

 

 

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards