Direktlänk till inlägg 26 september 2013

Godkväll

Av Sandra Sterner - 26 september 2013 20:26

I dagens Metro läste jag ( och säkert många andra också...följande)


 


 

Jag för min del undrar förbryllat varför denna Journalist skriver detta: Hösten har inte varit så här sen på 100 år!!

Nähä, tänkte jag vad snackar denna person för goja egentligen...! I morse när jag stack näsan utanför porten, så upptäckte jag att det var minusgrader ute. Och inte tala om hur bilen såg ut.!!! Samtliga rutor var fulla med frost och det var inte enbart jag som stod och svor och fick skrapa rutorna i morse. Fy fan alltså minusgrader redan innan ens september månad. Jaha, ja, jag som fortfarande trodde det bara var höst, men kanske är det så att hösten " hoppade över" detta år eller så var den ovanligt kort, för minusgrader och frost ute vid denna tidpunkt på året känns ändå något fel...och hoppas verkligen inte att den kalla vintern kommer tidigt i år.


En annan lite mera lustig sak som hände mig idag. Det pep till i min mobil och läste på displayen att det var ett mms. Då jag inte direkt har den allra värsta flashiga mobilen, med mega stor skärm på min mobil, utan den är mera i miniformat. Den duger gott och väl för mig att använda till att ringa och skicka sms/mms. Jag har blivit erbjuden touch mobiler, men har avböjt av den enkla anledningen att jag haft sådan otur med just sådana mobiler. Därför använder jag mig enbart utav m mobiler med knappsats och till skillnad från ( dom touch mobilerna) som i princip hela tiden låser sig och inte reagerar när man ska försöka ringa eller svara på samtal. Nåväl till saken hör att idag fick jag ett mms och var upptagen med andra saker, men öppnade bild meddelandet och ögnade som hastigast på bilden. Det jag tyckte mig se ( vet inte om jag har börjar få starr av något slag eller så behöver jag starka glasögon) men i alla fall så såg jag att det var en häftig målning på ett lastbil, men den personen som jag allra först var avporträtterad var President Barack Obama.



 


Nähä, det var visst fel jag såg...och gissa om jag brast ut i skratt när jag upptäckte att det visst var en helt annat person som var på bilen.

Hmm, det kanske vore läge att gå och kolla synen och få glasögon..

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Sterner - 24 juni 2016 12:06


      Jag önskar alla mina läsare en trevlig midsommar och som vanligt när det är midsommar ( precis som förra året, då det spöregnade) så är idag himlen här nere i Nynäshamn alldeles övermulen och grå och det ser ut som det vilken sekund som...

Av Sandra Sterner - 14 juni 2016 22:17

Jag är borta nästan hela dagarna, men kan inte önska mig bättre arbete och arbetsuppgifter än just dom jag har idag. Men vad är det man säger borta bra, men hemma allra bäst. Idag blev det till fast jag fick dåligt samvete över att gå lite tidigare, ...

Av Sandra Sterner - 11 juni 2016 16:47

  Jösses, alltså var är det för fel i huvudet på vissa folk. Som idag hade jag bokat tid i min tvättstuga klockan 15.00 och då tvättstugan ligger i ett annat hus så gick jag hemifrån några minuter innan. Man går först igenom en källardörr och igeno...

Av Sandra Sterner - 8 juni 2016 17:07

Igår var det sista dagen för Caroline i grundskolan och hon tilldelades väldigt bra betyg ifrån sin lärare och stolt visade hon upp för mig 2 stycken A i betyg och i dom andra ämnen hade hon fått B och ett endaste C fick hon. Jag kunde inte ha blivit...

Av Sandra Sterner - 5 juni 2016 16:11

Ja, som en del utav er kanske har märkt så har Metrobloggen legat nere under förra veckan. Jag gjorde några försök att logga in, men utan något som helst resultat. Det var antagligen så att själva blogg serven behövde uppdateras. Nu i alla fall så fu...

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards