Alla inlägg den 7 december 2014

Av Sandra Sterner - 7 december 2014 18:42




  


Det har gått och blivit 2:a advent och vi nu har tänt det andra ljuset. Jag måste antagligen varit för trött i morse eller rent utav disträ för jag glömde bort i morse vid frukosten att tända ljusen. Det fick bli nu istället på eftermiddagen, att vi tände det andra ljuset. Tänka sig att det bara är 2 ljus kvar att tända tills det blir 4:e advent och veckan efter på onsdagen är det julafton.



Vi kollade Idol finalen i fredags och jösses så duktiga dom båda tjejerna Mollie och Lisa var. Wow, vilka unga talanger som man nu lugnt kan säga har blivit duktiga sångerskor som nu är artistern. Både Caroline och jag höll och röstade på Mollie, men tydligen så räckte det inte hela vägen fram för henne, utan det var lilla Lisa som vann med 51% av rösterna.


Igår lördag och vi åkte ner redan före 12 till Nynäshamn för att gå på Julmarknaden. Vädret var mulet, grått och kallt och nere vid hamnen och dom charmiga, små söta röda sjöbodarna där Julmarknaden hölls var det smockfullt med folk. En massa olika uppställda försäljningsstånd som sålde allt som har med julen till att göra.






 

  



På vägen tillbaka så stannade vi till på dom båda olika secondhandbutikerna, och på Åsas secondhandbutik som tidigare enbart har sålt kläder, skor och smycken. Visade det sig att hon även hade hyrt lokalen mitt-i-mot och även börjat sälja möbler, lampor, prydnadssaker

.


 

   

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< December 2014 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards