Alla inlägg den 27 december 2014

Av Sandra Sterner - 27 december 2014 16:27

Nu under julhelgerna och ledigheten så visas det ju hur mycket sevärt som helst på tv:n. Det finns ju hur mycket bra, spännande filmer som helst att välja och vraka emellan och med Tivo-box som jag har så går det att spela in max 3 filmer per/gång. Vilket är suveränt och superbra, då kan man ju se dom filmerna vid ett annat tillfälle då det kanske inte finns något annat att se på tv:n.


Igår blev det långfilmen Ciderhusreglerna och det var en drama/romantisk film som utspelande sig i början av 1940-talet, men spelade in 1999. Filmen handlar om ett barnhem. Huvudpersonen är Homer Wells aldrig blev adopterad som liten. Doktorn och föreståndaren på barnhemmet tar Homer under sina vingar, och ger honom undervisning inom läkaryrket. I hemlighet utför doktorn aborter, vilket är förbjudet. Homer lever ett enformigt liv med mycket vänskap och kärlek. Vändpunkten kommer när Candy  kommer tillsammans med sin fästman Wally för att göra abort. Homer följer med paret tillbaka till deras hemstad. Där börjar han arbeta på Wallys mors cidermusteri. När Wally går in i kriget börjar en romans mellan Homer och Candy. Det var en fin lite rörande film, som redan i mitten av filmen var väldig förutsägbar då man nästan anade hur slutet skulle bli. En helt klart sevärd film om man nu som jag gillar gamla filmer och drama och romantik.


Det blev inte så att jag kom i säng förrän efter midnatt och idag skulle vi ner till min älskade småstad Nynäshamn. Jag känner mig alltid så sprudlande glad, lycklig och blir liksom alldeles varm inombords när vi åker ner till Nynäshamn. Och min glada, humör smittar även av sig till Caroline. Idag åkte vi dit för att bland annat lämna över New York tavlan till Henrik och då han och Sara ( Henriks flickvän) skulle bort idag så hade vi kommit överens att jag skulle vara hos Henrik vid 11-tiden. Det hade förstås under natten kommit lite mera snö och temperaturen ute var -11-grader...brrrr hutter!!     Image and video hosting by TinyPic


Usch, tvi vale och för mig finns det inget värre än snö och kyla. Inte är det heller speciellt roligt att sätta sig bakom ratten när det under natten kommit nysnö och vägarna är rena rama isbanorna. Jag hade hela tiden idag på vägen ner till Nynäshamn solen i ögonen och bli bländad av både solen som vid den här årstiden står väldigt långt + nysnö på vägarna är riktigt otäckt. Det gäller att ta det försiktigt och köra lugnt och sakta och framför allt inte låta sig bli uppstressad av alla dessa trafik dårar som ger sig ut i vänsterfilen och ska köra om trots att det är dåligt väglag.

 


  


Både sol och snö i ögonen på vägen ner till Nynäshamn


 



Snart framme bara 1 ½ mil kvar


Det blev en snabbis upp till Henrik för att lämna över New York tavlan, sedan ner till centrum för att besöka Second Hand butikerna och därefter blev det hem till min andra son Jimmy som också han bor i Nynäshamn på en fika.

 




 



Vi stannade till och vid stora Ica Kvantum och handlade och såg denna skylt. Jag läste texten och tänkte istället såhär: Gör någon glad: Åk ner till    Nynäs var dag!   



Innan vi åkte hem igen så gick vi förbi min gamla lägenhet och jag fick en klump i halsen och började nästan gråta,   när jag ställde mig på gångvägen utanför och kikade mot min gamla lägenhet. Det blev nästan lite för mycket för mig och tänkte på alla gamla fina nostalgiska minnen som väcktes till liv.


 

  Min gamla fina lägenhet

 

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< December 2014 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards