Alla inlägg den 20 december 2014

Av Sandra Sterner - 20 december 2014 16:06

Igår var det dags för årets Julbord och tillsammans med mina kollegor och chefer åkte vi ut till flotta, Djurgården. Det blev bestämt att vi skulle äta julbord på samma ställe som förra året och det blev den tjusiga, granna, restaurangen Tyrol. Precis som förra året så var det superfint juldekorerat med tomtar, renar, granna, gröna granar som var klädda ljus, och överallt blinkande det av fina juldekorationer.

 


 


   

 

 


 


 

Det var bara att ställa sig i kön till dom långa borden och välja och vraka bland all den smarriga och goda julmaten som låg upplagt. Det blev först att jag plockade sill, lax, svart kaviar och potatis och då just sill och även gravad lax är så gott så föräter mig sig ju nästan mätt enbart på det. Men såklart det blir ju ingen eller snarare DET ÄR INGEN JUL utan skinka. Så det blev sedan ett nytt varv och denna gång blev det skinka, köttbullar, prinskorv, rödbetssallad, potatis. Det är så i alla fall för mig att när man ser så mycket mat uppdukat så blir det så att man bara plockar på sig av all mat på tallriken.


 

 


 

- Mums, så gott det var och det var nätt och jämt att jag fick i mig allihopa. Efteråt så fick jag lite magknip över all mat jag proppat i mig och magen kändes verkligen som det stod i fyra hörn. Det blev till att sitta en stund vid bordet och låta maten "smälta" lite för så mätt som jag var just nu skulle jag inte ens få ner en kopp kaffe. Jag satt och pratade lite med min kollegor och efter ett tag tyckte jag innan det var dags att åka hem att det skulle smaka bra med en kopp kaffe och ovanpå det blev det även något utav mitt favorit godis, dom där små vita runda med lite choklad ovanpå tror dom heter Mintkyssar.

Igår hade även Caroline avslutning i sin skola och nu börjar hennes jullov. Jag blev så glad när Caroline kom och mötte upp mig vid ytterdörren när jag igår kom hem och i handen höll hon sina betyg som hon ville visa mig. Tog av mig ytterkläderna och satte mig sedan i soffan tillsammans med Caroline och öppnade hennes kuvert.


- Nämen...oj vilka mycket bättre betyg du fått Caroline. Du visar verkligen att du pluggat och blivit bättre på dina ämnen i skolan än förra terminen.


I torsdags efter det att jag slutade jobbet så åkte vi ner till Nynäshamn och besökte dom båda second hand butikerna. En utav second hand butikerna har legat där i åratal och under dom åren jag bodde i Nynäshamn så lärde jag känna ägaren till den butiken. Till råga på allt så bodde vi även på samma adress, men dock inte i samma port.


- Jaa, vad åren går fort. Vi flyttade ifrån Nynäshamn ( som var ett utav mina största misstag här i livet) när Caroline var mindre än 1 år. Det går inte en dag utan att jag tänker tillbaka till den lilla underbara söta, charmiga och framför allt gemytliga småstaden. I alla fall mannen som äger second hand butiken är så generös och snäll och Caroline fann en liten mini gran med tillhörande färggrann belysning och dekoration, som hon ville att vi skulle köpa. Det roliga med Caroline är att hon kallar mini granen för Johan gran och när jag frågade henne varför hon kallar mini granen för Johan, så säger hon att det är därför Johan hade en sådan gran när han bodde i Tungelsta.


 


 

I bilen på vägen hem till den alltför stora och tillväxta kommunen Haninge, som expanderar och överallt tycks det bara byggas mer och mer bostäder. Just nu ska dom snart riva och ta på bussterminalen uppe i Haninge Centrum och där istället så det byggas över 400 lägenheter, vårdcentral, bio och en ny bussterminal. Jag tänkte bara: Hur sjutton ska allt detta få plats?! Jag fick i alla fall en klump i halsen och fick kämpa för att hålla tårarna borta när jag lämnade Nynäshamn och körde hemåt. Jag gillar min lägenhet och har renoverat och gjort lägenheten i toppskick, men Haninge känns inte riktigt som hemma och det är så stressigt, jäktigt och framför allt så byggs det alltför mycket kring vår fina natur. Det är Nynäshamn jag känner att jag hör hemma och en vacker dag ska jag flytta tillbaka till småstaden jag älskar i mitt hjärta.

I morse  blev det upp tidigt för att vara ute bland butikerna redan när dom öppnade och det blev så att vi åkte till Skärholmen. I jakt efter dom allra sista julklapparna och med så många butiker både inne i centrum och utanför så kan man inte undgå att hitta just dom rätta julklapparna. Nu är alla julklapparna köpta och nu återstår det bara att slå in dom. Innan vi åkte hem stannade vi till vid Port 73 och det var ju förstås smockfullt på parkeringen och näst intill omöjligt att hitta en ledig parkeringsplats, men så var det ett äldre par som skulle åka med sin bil så det var bara att vänta tills dom hade kört.

 

 

 

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< December 2014 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards