Alla inlägg den 13 december 2014

Av Sandra Sterner - 13 december 2014 18:59

images6OUPU31D


Idag är det Lucia, men redan igår så var det Lucia firande för både mig och Caroline. I Caroline skola så var det samling i aulan där det var gemensamt firande av Lucia, men enligt Caroline så var det inget Luciatåg. Jag vet inte om det är så att skolan skippat det eller om det rent utav är så att ingen utav eleverna ville ställa upp. I stället var det uppträdande och sång som en del utav eleverna framförde till elever och lärare.


Jag minns tillbaka och det finns även att läsa bakåt i min blogg för dom som är intresserade att se. Caroline blev redan från det att hon gick i lågstadiet och ända upp till mellanstadiet i sin förra skola alltid vald till Lucia. Jag kände mig så otroligt stolt och rörd till tårar varje gång jag var i hennes skola och såg min söta dotter med sitt långa ljusa blonda hår stegade sakta  in som Lucia och hennes följe med tärnor, stjärngossar och tomtar efter sig. Då Caroline verkligen är en sån som älskar att sjunga så var det inga som helst problem för henne att sjunga och leda sitt Luciatåg. Den sista gången Caroline var utvald till Lucia var i hennes förra skola och jag märkte på henne att hon inte alls tyckte det var lika roligt som alla dom tidigare åren, utan det verkade som om vuxit ifrån det.


Igår på mitt jobb så var det gemensamt firande av Lucia i lunchrummet och tillsammans med mina kollegor och chefer så firande vi Lucia med att dricka varm alkoholfri glögg med russin och mandel och till det kaffe med lussebullar och pepparkakor. Det var supergott och stämningen bland kollegorna och cheferna var på topp och som pricken över i:et så fick alla en liten förskott julklapp som var 2 stycken biobiljetter. Så nu blir det i mellandagarna ännu mera bio för mig och Caroline.

Jag kände mig mycket uppe i varv igår kväll och inte det minsta trött så det blev alldeles för länge framför datorn och sedan fastnade jag även framför tv:n då det var en intressant film. Så i säng kom jag inte för långt efter midnatt. I morse blev jag väckt av att Caroline stod vid min säng och ända sedan Caroline var liten och det har bara efter fortsatt så av ren gammal vana och vissa vanor kan vara svåra att bryta, men i alla fall så brukar för det mesta Caroline få sin frukost serverad på bricka på sängen och det är någonting som hon blivit lite för bortskämd med. Det blev upp och hoppa och fixa ordning frukosten. Därefter hade jag tänkt åka iväg och börja köpa en del utav julklapparna. Allt går ju inte att köpa via nätet, utan en del utav sakerna vill man ju se.


In i duschen för att sedan göra mig i ordning, men just när jag skulle borsta ut håret så drabbades jag av världens magont och det kändes som magknip. Strax efter det kom ett hemskt illamående över mig och jag var tvungen att rusa på toa för att spy och sedan var det kört det visade sig att jag fått en släng av lindrig magsjuka. Då det senare även ville komma ut den andra vägen och minns inte hur många gånger jag under dagen fick rusa in på toaletten. Det blev aldrig så att jag vågade ge mig av ut på julklapps jakt då jag större delen av förmiddagen och eftermiddagen satt på toaletten. Tack och lov så försvann både illamåendet och magknipen som var orsaken till att jag hela tiden var tvungen att springa och skita hela tiden. Nu känns det nästan som vanligt, bortsett från det att jag är törstig och det har väl att göra med att jag både spytt och haft diarré under dagen.


Jag gör ett nytt försök i morgon och ger mig iväg ut på julklapps jakt.





Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< December 2014 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards