Alla inlägg den 17 december 2014

Av Sandra Sterner - 17 december 2014 19:04

Tänk att det idag bara är 1 vecka kvar till Julafton och 2 veckor kvar på år 2014!


Det är inte klokt vad fort tiden går och ett helt år har bara swischat förbi i rasande tempo. I söndags var jag iväg och köpte en del julklappar och nu återstår det några till så är det helt klart med julklapparna. Däremot så har jag inte inhandlat någon utav all julmat och tänkte ta det till helgen. Vågar bara inte tänka på hur det kommer se ut i butikerna i vårat centrum och på vägarna och hitta någon ledig parkeringsplats, under måndag-tisdag nästa vecka när alla får sin lön. Det verkar ju vara en tradition folk har att vara ute i sista minuten varje år och stressa och trängas och stå i enormt långa köer efter julklappar. Jag för min del tänkte bli klar på lördag eller söndag och ska ge mig av hemifrån så man typ "hänger på låset" när butikerna öppnar.


På Juldagen så firar vi Jul här hemma och alla mina älskade ungar kommer och det ska bli så fantastiskt underbart att ha alla mina barn Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline samlade tillsammans. Även så kommer förstås Ninas make Janne och mitt gulliga barnbarn Nova.

I vanliga fall så brukar vi har plastgran inne, men detta år fick den istället ta plast ute på baksidan och är där klädd med blinkande lampor och tomtar och snögubbar som likaså blinkar i olika färger. Detta år blir det ingen stor gran inne för våran del, utan istället blir det en någon mindre variant av plastgran eller kanske t.o.m en liten bordgran som får stå på den gamla fina serveringsvagnen.


Nu på fredag blir det till att äta årets första jultallrik. Jag ska nämligen tillsammans med mina kollegor och chefer gå ut och äta på en tjusig restaurang. Minns tillbaka till förra året och var så förväntansfull över hur det skulle se ut och hur det skulle bli. Jag häpnade och blev som förtrollad, det var som att kliva in i ett sagoland och vart man en tittade så var det så omsorgsfullt och vackert julpyntat. Dessvärre så har min digitalkamera mer eller mindre börjat gett upp och tycker inte alls bilderna blir lika klara och skarpa sedan tidigare, så det vore ju bra om man han införskaffa sig på en ny innan fredagen. För sådana här tillställningar som är när man går med företaget på julmiddag och likaså julfirande med alla sina barn, det vill man ju ha förevigat på bild.


Till sist tänkte jag skriva och ge en massa beröm, lovord och rosor till min son Henrik. Det har gått riktigt suveränt för honom och på bara några år som anställd inom ett företag så har han verkligen klättrat upp sig inom företag. Idag är han biträdande butikschef och innan året är slut så blir han butikschef och får all ansvar över hela butiken. En riktig drivande och duktig gosse mamma har och blir såklart super stolt över att min son snart blir butikschef.


Alla mina 6 barn är alla duktiga på just sina egna saker och alla har dom sina egna egenskaper som just dom kan. Mina båda döttrar som båda verkligen älskar att uppträda, sjunga och dansa. Jimmy som är väldigt duktig på datorer och även att rita och göra fina saker i trä eller metall. Niclas var redan som liten galet förtjust i mopeder och bilar och likaså att mecka med mopeder och bilar. Nu pluggar Niclas stenhårt för att få körkortet och för någon vecka sedan körde han halkbanan som han klarade och blev förstås även godkänd. I slutet av januari har han tid för uppkörning och för teoriprovet. Tobias som är näst yngst och är ännu mammas "lilla Bisen" valde ju att fortsätta läsa efter att ha gått ut gymnasiet. I höstas började han läsa på Högskolan, men ledsnade och hoppade för ett tag sedan av skolan. Istället så hade han turen att få ett timanställning och jobbar nu för fulla muggar när det är som mest att göra i butikerna runt om i landet. Dessutom är Tobias en sån som verkligen älskar att sitta och spela spel på datorn eller tv:n. Även riktigt duktig på svår matematik och då menar jag inte sådana där tal man vardagligt med, utan betydligt svårare än så.


Nu blir det dags för ett utav mina favorit program på tv:n och det är inget mindre en Projekt Runway. Det är så superkul att se designar sitta och skissa och sedan skapa och sy sina egna kläder.


Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< December 2014 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards