Alla inlägg den 4 januari 2015

Av Sandra Sterner - 4 januari 2015 14:15


Igår var vi nere i Nynäshamn ( såklart älskar ju den lilla staden som ni vet) i alla fall så kolla vi in ett nybyggt bostadsområde som delvis är färdigbyggt, men vissa utav lägenheterna byggs det på fortfaranade. Lägenheterna  består utav 2 plan, med lägenheter antagligen på bottenvåningen eller 1 trappa upp. För mig är det helt uteslutet att ens tänka tanken på att bosätta mig i en lägenhet ovanför markplan, utan det är endast markplanslägenheter som är intressant för mig. Dessa fastigheter ligger vid Nynäsgård och det är bara typ ett stenkast ( kanske lite längre) till Nickstabadet som har en otroligt fin strand och vill man inte lägga sig i sanden så finns det även en stor gräsmatta man kan bre ut sig filt och medtagna matsäck. I alla fall när det gäller nyproduktionsfastigheter så är ju allt såklart i nyskick och toppmodernt. Dessutom så skjuter ju hyran iväg när det gäller nybyggda lägenheter och en 2:a på 59 kvm skulle kosta 7800:- och  och en 3:a skulle kosta 9300:- i kallhyra. El, vatten, kabeltv, sophämtning och parkeringsplats tillkommer utefter hyran och det skulle bli en kostnad närmare 10000:- till 12000:- i månaden.



- Jihaaaa, pust flämt och börjar svettas en aning. Det är ju som hittat och i det närmast Gratis att bo!!! Skämt åsido och det är på tok alldeles för dyrt för mig att betala för en hyreslägenhet. Då är det bättre och mera lönsamt att köpa sig en bostadsrätt.


Just omkring Nynäsgårds bodde jag förut och blir så glad och varm inombords när jag är bland mina gamla kvarter. En tanke swischade förbi i skallen min och tänk om det ändå gick och backa tiden och man kunde flytta den tillbaka till 2001 då jag bodde där och dum som jag var så valde jag att flytta därifrån. Vilket var ett utav mina allra största misstag här i livet. - Åh, vilken tabbe det var att släppa en sån fin och fräsch lägenhet. Det sägs att man lär av sina misstag och detta var ett utav mina största misstag.


I somras var jag och Caroline ner vid flera tillfällen i Nynäshamn och drabbades utav ett impulsanfall när jag var där nere och sprang i på biblioteket, för att låna en dator, öppnade World och satte mig och skrev Lägenhetsbyte. Därefter begav sig jag och Caroline av oss runt omkring Nynäshamn och satte upp lapparna. Det tog inte alltför lång tid innan det folk som började höra av sig och var intresserade sig av att byta lägenhet. Dessvärre visade det sig för mig inte alls vara intressant att byta då jag fick veta av dom som hörde av sig hade lägenheter som låg ovanför markplan. Detta hade jag poängterat och skrivet: Ett utav min allra största krav är att byta till motsvarande lägenhet och den måste absolut ligga på markplan med tillgång till egen uteplats. Det visade sig att alla som hörde av sig hade lägenheter ovanför markplan och det var ju som sagt inte av intresse för mig så det blev aldrig ens så att vi åkte för att titta på någon lägenhet.Det blir till att fortsätta sätta upp nya lappar och även kanske sätta in en annons om lägenhetsbyte i Nynäsposten och se om det finns som har en lägenhet på bottenvåningen i Nynäshamn och byta med mig.

När vi ändå igår var nere i Nynäshamn så blev det en tur till det lilla centrum och nere på torget och såg denna skimrande blåa stenar som jag ska tro symboliserar havet i Nynäshamn.


 


Jag tog upp ett par utav dom fina blåa stenarna och önskade mig så att jag en vacker dag återigen kan flytta tillbaka till Nynäshamn.


Det blev en tur in till Åsas secondhand butik som nu förutom sin fina klädbutik har öppnat mitt-i-mott en butik med möbler, lampor, tavlor, leksaker, mattor och en massa gulliga prydnadssaker. Caroline min solstråle fick sin på en utav sina stora idoler i gruppen One Direction.



 


Det är inte var dag inne på Åsas secondhandbutik Caroline råkar på sin stora idol Zayn Malik som dagen till ära var gjord helt i papp.  


Inne på antikhandeln och det känns faktiskt lite så när man kliver in i den butiken att man färdas bakåt i tiden. Det finns så otroligt gammalt mycket fint, välbevarat och antikt. Jag utbrast, men Herregud, så fin gammal och välbevarad spinnrock.


 

Det känns lite som man reser tillbaka i tiden när man besöker antikhandeln i Nynäshamn. Här står jag bredvid "Törnrosa spinnrock.Mindes tillbaka och tror min mormor hade en liknade sån när jag var liten. Jag hade så gärna velat köpa den, men visste inte riktigt vart någonstans jag skulle få plats med den i min lilla lägenhet som redan är full proppat med möbler. Det blev även så innan vi åkte hem en biltur runt ringvägen och då det igår var så vackert och soligt väder så var det mycket folk som var ute och promenerade.


 

 Jag trivs bäst i öppna landskap nära havet vill jag bo.....

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards