Alla inlägg den 11 januari 2015

Av Sandra Sterner - 11 januari 2015 11:43

Detta videoklipp som jag igår fick se på Faceboook kan ge en ordentlig förklaring till varför jag avskyr och tycker så illa som vintern. Se själva så kommer ni att förstå....

 

 

 
 
 

 

Ja, tyvärr så blev det ju även så att vi även detta år fick en ordenlig vinter med alltför mycket snö och kyla. Jag för min del begriper det bara inte att det finns dom som betalar dyra resor för att åka till ställen där det är ännu mera snö och kallare. Ja smaken är tack och lov som baken, delad och tur är väl ändå det. Tänk om det skulle vara så att alla gillade exakt samma smak och stil om precis allting.


Då jag nu inte skrivit på några dagar så får jag väl "backa" tillbaka några dagar och skriva lite utav det som har hänt sedan sist. I fredags så kom min son Jimmy direkt efter det att han slutade jobbet över på middag. Sedan blev det så att vi satte oss i soffan och pratade och kollade litegrann på tv:n. Jimmy och även så Henrik, men han var inte här i fredags men båda mina stora pojkar är superduktiga på datorer.

Innan Jimmy åkte hem till sig så bestämde vi att dagen efter skulle vi träffas nere i Nynäshamn och spela bowling tillsammans. Jag och Caroline åkte ner någon timme innan vi skulle träffas utanför Gröndalshallen. Då var det minsann ingen som helst snö på vägarna. Detta skulle komma och ändra på sig några timmar senare när vi skulle åka hem igen.


Det är ju så att Nynäshamn inte är så värst stort, utan snarare en mini stad och det är ju det som gör det så charmigt. Det finns inte så vite jag vet någon annanstans just sådana butiker som just finns i den lilla staden. Ni kanske minns sist jag skrev när jag besökte antik handeln och fann en gammal spinnrock.


- Åh, så väl bevarad och fin spinnrock. Denna visade sig vara såld när vi var där i lördags. Däremot hade dom istället fått in en gungstol och det stod skrivet en lapp att det var från 1880-talet.



 

Caroline ville gärna provsitta och gunga lite i gungstolen


 

Strax före klockan 13 skulle vi mötas vid Gröndalhallen och spela bowling. Det visade sig att Jimmy liksom sin lillasyster hade spelat bowling tidigare och Jimmy började med att sätta en strike och sedan gjorde han också flera spärrar ( som jag fått höra att det heter) Ja, tänk att båda mina barn Jimmy och Caroline är så mycket duktigare en mig på just bowling. Men men man ska aldrig säga aldrig och man kan bli bättre och man tränar och jag ska ge mig tusan på att även jag ska lära mig sätta båda spärrar och strikar.


 

 Caroline ville precis som förra gången vara först och det fick hon såklart även vara.



 

Jimmy fick vara den som spelade efter.



 


Sist var det min tur.


Det är ju så när man har roligt vilket vi även denna gång hade när vi spelade bowling. Det är ju så att tiden bara rinner iväg och den timmen vi hade uppsatt bara flög iväg och kändes snarare som några minuter. Vips visade datorn att vi hade spelat klart våra serier och tack för dessa spel omgångar välkomna åter. Därefter blev det så att Jimmy föreslog att vi skulle åka ner till resturangen La Playa och äta och vi hoppade alla in i bilen och åkte ner till La Playa för att mumsa i oss varsin pizza.

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards