Alla inlägg den 3 november 2015

Av Sandra Sterner - 3 november 2015 18:06

Då var det dags för en ny vecka och den har ju redan kommit gång, då det redan idag är tisdag. I morgon har halva veckan gått och det är lillördag. - Alltså, det här med att tiden går och känns som den går mycket fortare ju äldre man blir, det är ju riktigt läskigt hur fort tiden går egentligen. Det är mindre än 2 månader kvar på år 2015. Och innan man vet ordet av står man där med sina champagneglas vid midnatt och ser alla vackra färggranna raketer som lyser upp den svarta himlen i alla möjliga färger och önskar varandra Gott Nytt år.


Jag har märkt också på min älskade tonårsdotter Caroline att det nu börjat gått riktigt fort med henne. Och igår var det dags för henne att påbörja sin 3 veckors praktik på Handels gymnasium. Just vid tillfället har Caroline sagt att hon ännu inte riktigt bestämt sig för om hon vill göra sin praktik på det andra gymnasiet, och det var den Etiska Linjen, med inriktning på hantverk. Jag ser en blivande konstnär i Caroline och ända sedan hon var liten och gick på dagis så har hon skapat och gjort massor utav fina prylar. Jag trodde från början att det var just den Etiska Linjen, som skulle vara den som hon visade allra störst intresse för att gå, men nu verkar det vara lite osäkert för min unga fröken. - Hmm, jag undrar om det kanske kan bero på att det gymnasiet ligger i en annan kommun och att det då blir lite längre resväg än till det som hon praktiserar på just nu.


Ja, just det som en del utav er redan vet så försöker jag ju byta min lägenhet till en motsvarande lägenhet i Nynäshamn, men det har visat sig inte vara bland det lättaste. Jag har som ni kanske redan förstått bott tidigare i denna idylliska småstad, och ångar så otroligt mycket att jag valde att flytta därifrån sommaren 2002. Om det gick att vrida tillbaka tiden eller om det fanns som i Science fiction film typ en tidsmaskin, så skulle jag utav att ens tveka kliva in i en sådan och åka tillbaka i tiden och ändra på mitt beslut från att flytta ifrån Nynäshamn, och detta tillhör ett utav mina allra största misstag jag gjort i livet och ångar så sagt det så mycket idag. Jag har i åratal stått i den kommunala bostadskön i Nynäshamn och visst så får jag erbjudande om bostäder, men då jag har som mitt absolut största krav att lägenheten måste ligga på markplan med uteplats ( liten trädgård) och det har inte varit några sådana lägenhetserbjudande som har kommit till min e-mail. Tills för någon vecka sedan då det bland all min mail som kommer hade det kommit ett nytt meddalande ifrån bostadbolaget i Nynäshamn. Jag trodde som tidigare att det handlade om en lägenhet som låg ovanför markplan och det är inte av minsta intresse för mig. Jag öppnade mailet och när jag hade läst det så flög jag mer eller mindre upp ur soffan och tog ett stort glädje skutt rakt upp i luften och därefter blev det någon slags segerdans. - Tjoho, äntligen så hade det kommit en mail från bostadsbolaget om att dom hade fått in en markplanslägenhet och det var en 3:a på 84 kvm. Det stod logga in på dina sidor och följ instruktionerna. Jag avbröt att fortsätta läsa resten av mailen och öppnade mina favoriter och loggande in på deras sida. Jag var så himla glad och alltför ivrig, för när jag loggande in så fick jag veta att jag stod som nummer 2 som hade visat intresse för denna lägenhet och denna person skulle också precis som jag gå på visningen av lägenheten i morgon kväll. Så min glädje jag hade tagit ut i förskott blev inte så värst långvarig och började fundera och tänkte på om nu han/hon som står före mig i kön nu tackar Ja till lägenheten då blir det så att denna lägenhet går mig förbi och jag kommer då blir väldigt besviken och ledsen, men det är väl som vanligt min vanliga otur. Men håller förstås både tummar och tår att den personen nu som står före mig i kön tackar nej. Vi får se i morgonkväll.

 

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards