Alla inlägg den 4 november 2015

Av Sandra Sterner - 4 november 2015 18:56

Jag gick idag lite tidigare från jobbet för att åka ner till Nynäshamn och kolla på lägenheten. Dessvärre så upptäcker jag när jag kommer in i porten att lägenheten ligger en halv trappa upp!    Vilket gjorde att alla mina drömmar gick i kras. Jamen, jag trodde och det stod ju på mailet som jag hade fått från bostadsbolaget att det var en markplanslägenhet med uteplats. Jag tänkte då jag ändå var där och hade kommit överens med tjejen som hade lägenheten och skulle visa den för mig, då kunde jag bara inte vända på klacken och gå tillbaka till bilen. Jag ringde på hennes dörr och en glad tjej kom och öppnade dörren och sa: Välkommen in!


Jag gick runt och kikade och upptäckte att lägenheten var lite utav en souterräng lägenhet och det enormt stora vardagsrummet och ena sovrummet låg liksom på en höjd, typ första våningen, men när man gick ut till köket som var mindre än det köket jag har idag, trots att jag delat av mitt nuvarande kök med en vägg för att Caroline skulle få ett sovrum. I alla fall så var köket minimalt och hon som bodde där idag hade typ bara som en lite bardisk och 2 stolar som verkade fungera som matbord. Och via köket kunde man ta sig ut på markplan, vilket bestod utav en större altan, men ingen som helst liten trädgård och gräsmatta. Likaså så låg det mindre sovrummet på samma nivå som köket. Lägenheten i sig var i toppskick med parkettgolv i nästan alla rummen förutom hallen, nya vitvaror och tvättmaskinen ingick likaså. Jag tror faktiskt inte jag skulle trivas i att på i en souterräng lägenhet och likaså var köket i minsta laget och furubordet och do 4 tillhörande stolarna som jag har i köket idag skulle garanterat inte få plats, utan skulle få köpa mig ett betydligt mindre bord. Och det som jag skulle störa mig på mest det är att inte få ha en egen liten trädgård att på våren och sommaren få gå och påta och pyssla in. Då jag verkligen gillar att ha rosenbuskar, syrenbuskar och lite annat smått och gått att ha i sin trädgård som man kan skörda och mumsa i sig.


Det verkar vara väldigt svårt och i det närmaste omöjligt att finna en lägenhet som faller mig i smaken i just den kommunen. Jag ser det såhär att flytta in i en lägenhet som inte har dom önskemålen man framför allt vill ha på en lägenhet och om det är så att jag är alltför kräsen i valet att enbart kunna tänka mig markplanslägenhet med uteplats + trädgård. Denna lägenhet uppfyllde inte mina krav och då blir det inte av intresse för mig. Då jag stod som 2:a sökande och även den som stod före mig i  kön tackade nej, så lämnar jag nu över den till dessa andra spekulanter som står efter mig i kön till denna lägenhet och hoppas att det är någon som gillar souterräng lägenheten.

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards