Alla inlägg den 4 december 2011

Av Sandra Sterner - 4 december 2011 18:00

 


Jaha, då var vi då framme vid den 2:a söndagen innan jul.


Jag kan tänka mig att många utav er runt om i landet redan har hunnit med att tända det andra ljuset och firat 2:a advent…?


Jag däremot har ännu inte tänd något andra ljus och jag  som annars brukar vara noga med att se till att tända ljus här hemma och särskilt när det börjar närma sig jul och är advent, men inte denna söndag.

Mina tankar har varit på helt annat håll under denna söndag och jag har gått omkring här hemma som en osalig ande och tänkt på den hemska bilolyckan som hände igår eftermiddag. Det var inte ens 1 sekunds tvekan från min sida att stanna och erbjuda mig att hjälpa till vid olycksplatsen och se till att snarast möjligt få loss den unga tjejen som satte fast i sin pojkväns bil.  Jag visste att det skulle ta en stund innan både polis och räddningspersonalen kom till platsen och därför bestämmde jag mig för att under tiden se till att göra det jag kunde för att hjälpa den som mest utav allt behövde min hjälp. Det var ju förstås den unga tjejen som satt och skrek alldeles hysteriskt och inte helt och hållet hade lyckats ta sig loss från säkerhetsbältet. Jag handlade helt impulsivit och sprang över till förarsidan och in i bilen och såg till att hon kom loss ifrån sitt bälte och sedan kunde kravla sig ut från förarsidan. För att sedan ta plats i baksätet på min bil tills ambulansen kom till platsen.

Jag har även funderat och tänkt om: Jag hade åkte ifrån Haninge Centrum, några minuter tidigare. Herregud, då hade det kanske varit min bildörr denna alkolhol påverkade fartdåren kört rakt in i och oftast brevid mig i passagerarsätet brukar min älskade dotter Caroline sitta, men denna helg så har inte Caroline varit hemma, utan hon kom hem först idag.


Tack gode Gud att inte fallet blev så, men att vara vittne och se en sådan här olycka hända är iallafall väldigt otäck.

Vid varje advent fram till jul så lägger jag upp ett videoklipp med en utvald låt som jag tycker skulle kunna passa och med tanke på det som jag igår bevittnade och var med om så blir det denna gång:  


There must be an angel

 

 





Av Sandra Sterner - 4 december 2011 13:05

Jag fann på nätet bilder ifrån bilolyckan som inträffade igår, och vill nu visa upp för mina läsare hur det bland annat såg ut på olycksplatsen.Som ni själva kan se så ser ni att bilen som helt ignorerade att helt visa någon som helst väjningplikt i rondellen, och bara kört rakt ut, och i en ordentlig hög fart rakt in i bildörren på en Audi. Föraren som orsakade olyckan snurrade även runt ett par gånger med sin bil innan det stannade. Jag var den enda som stannade och hjälpte till på olycksplatsen, trots att det var andra bilar framför mig, men dom verkade helt och hållet ignorera bilolyckan och körde vidare. När väl polisen kom till olyckplatsen, och dom var där väldigt snabbt, så stängdes all trafik av.


Här ser ni själva hur ordenligt kvaddad bilen blev som orsakade bilolyckan igår. Bakom olycksbilen, den silverfärgade Audin som blev påkörd och framför den min  bil som den unga tjejen sitter i medans sjukvårdare ifrån ambulansen kollar hur det är fatt med henne.


 

Audin som blev påkörd i sidan såg ut såhär. Tjejen måste ha haft änglavakt och även om hon inte fick några direkta personskador, mera en ont i benet och ordentligt chockad, men som ni ser så gick det inte alls att öppna bildörren.


  

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12 13
14
15
16
17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards