Alla inlägg den 10 december 2011

Av Sandra Sterner - 10 december 2011 18:11

Jag det kanske vore på tiden att uppdatera bloggen.


Vill  ge en massa beröm och rosor till Johan och Lizzy för att dom båda alltid ställer upp och erbjuder sig att vara barnvakt till Caroline, när jag behöver ha lite egentid, som alla kan behöva lite utav ibland.


Det var visst Idol finalen igår kväll men tyvärr kunde jag inte se den då jag var upptagen med annat att göra. Men idag på eftermiddagen gick ju reprisen och även fast jag även missade dom båda finalisternas första framträdande, så kunde jag se och lyssna på dom övriga låtarna dom framförde. 

Jag tycker det lilla blonda yrvädert Amanda, som från början av säsongens start verkade vara så otroligt blyg och hon gör ju sjunger och framför låtarna på sitt eget specilla sätt.


Det finns vissa saker som jag blir imponerade av och det är personer tjejer som killar, det spelar ingen roll, men dom som "vågar sticka ut" och vara sig själva.Typ inte se ut som alla andra, utan istället för att t.ex följa modet eller någon trend i någon blaska. Nej, tack bevare mig väl!!  Utan våga sticka ut, med eran egen ( kanske) speciella stil. Det kan även vara hur man väljer att uttrycka sig i tal eller skrift och mina trogna läsare vet att jag skriver när jag tycker något är helt uppåt väggarna och det kommer jag i framtiden även att fortsätta med. Bland andras bloggar som jag följer så kan man verkligen ibland läsa och se att det finns dom som "vågar sticka ut" och skriva vad dom tycker.


Nu tillbaka till temat, som egentligen handlade om Idol. Dom båda finalisterna i Idol är både väldigt duktiga på att sjunga. Robin han kör sin tuffa lite hårdare stil och blandar det med lite hårdare musik. Sedan har vi ju det lilla blonda trollet Amanda, som kör sin egen stil och sjunger låtarna på sitt eget specilla sätt. Däremot tyckte jag det så lustigt ut med att stylisterna hade valt att småkrulla hennes annars så fina blonda raka hår. Det fick mig att tänka på att hennes småkrulliga hårsvall liknade den utav dom andra Idol-deltagaren stuk och frisyr  Ola..någonting med hans hår var ju en aninh högväxande.


Nej, nu lämnar vi allt som har med tv:n att göra och går tillbaka till igår morse. Igår startade jag extra tidigt hemifrån ( fråga mig inte hur men jag lyckades med att komma upp mycket tidigare en vad jag brukar göra) Märkte så fort jag stack näsan utanför dörren att vädret bestod av snöblandat regn och blåst...brr! Jag slapp iallafall att skrapa bilrutorna, men bilen var svinkall och dessutom lite svårtstartad, men med min envishet så vred jag om och om  igen och gav gas och till slut så startade bilen. Usch, det var riktigt otäckt att köra när det både blåser rätt rejält och dessutom är snöblandat regn och vid den här årstiden är det ju både mört när man kör till jobbet och när man ska åka hem.

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12 13
14
15
16
17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards