Alla inlägg den 13 december 2011

Av Sandra Sterner - 13 december 2011 22:01

Idag är det Lucia och även fast det  ute just nu: Är både mörkt, blåsigt och lite småkallt, men så ser man emot dom alla fönsterna och där lyssnar det adventsljusstakar, stjärnor och andra glittrande julgranssaker.


Min dag har varit både väldigt trevlig och en aning stressig, men trots denna så hann jag med allting som skulle göras, och det är en himla tur att jag har tillgång till bil och kan ta mig snabbt från ställe till ställe.


På jobbet idag så blev vi bjuda av våran chef, på både lussebullar, pepparkakor ( men jag avstod från både dom gyllengula lussebullarna och pepparkakorna), men däremot tog jag en liten kopp med varm glögg, men den var ju förstås alkoholfri, men den var god ändå, även om det var som att dricka varm saft. Tyvärr kunde jag dock inte stanna på det trevliga Lucia firande ( även om jag så gärna ville) utan det blev bara efter några minuter dags för mig att bryta upp och gå iväg till bilen, för att köra till Caroline skola.


Det var för att se min dotter Caroline, som Lucia...igen. Och måste få tillägga att även om det börjar bli en vana för Caroline att vara klassens Lucia, för 3:e året i rad, så anade jag denna gång att det verkade inte alls vara lika roligt för Caroline detta år att vara Lucia, som dom tidigare 2 åren. Men hon gjorde ändå sin roll som Lucia på ett bra sett och underhöll och sjung tillsammans med dom andra barnen till alla föräldrar, syskon, lärare och vänner som var där och tittade. Jag kom inrusade i klassrummet med bara några få minuters marginal innan Lucia uppträdandet skulle börja, och slog mig ner på en utav dom lediga stolarna. Jag letade reda på kameran, som låg i all den röra som jag ofast har i min jättebag till väska, och hann precis till att ta upp kameran och sätta igång den när jag på håll nu hörde alla barnens röster stämma upp i luciasången och in i klassrummet så kom  först då Lucian och tätt bakom henne i följe kom tärnorna, stjärngossarna, pepparkaksgubbarna och en massa tomtar. Efteråt bjöds det på fritids på kaffe, saft, och lussebullar och pepparkakor, som barnen hade bakat.


  


 

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12 13
14
15
16
17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards