Alla inlägg den 4 oktober 2013

Av Sandra Sterner - 4 oktober 2013 19:55

Igår så fyllde min yngsta dotter 13-år och har nu gått in i det första året som tonåring.



  


Grattis Caroline 13 år.


Precis likt sina bröder, alla fyra faktiskt skulle jag vilja påstå så älskar hon allt som har att göra med nya spelkonsoller och dataspel. Så det var ju ingen direkt förvåning att hon hade önskat sig ytterligare ÄNNU en ny spelkonsol till samlingen.


Ja, nog märks det att utvecklingen går framåt var det gäller tekniken att få fram nyare och moderna spelkonsoller och dataspel. Hmm, det var verkligen helt annat när man själv var yngre och bodde hemma. Det var förstås inte tal om att inneha en persondator i hemmet på 70-talet. Vi fyra syskon ( minstingen Cilla föddes först efter det att jag hade flyttat hemifrån) men vi övriga syskon fick samsas så gott det gick med en stor färg tv i vardagsrummet. Minns att pappa en gång kom hem med sprillans nytt tv-spel som var en enormt stor spelkonsol som man kopplade till tv:n. Det gick typ att spela 2-3 olika spel på den och vi ungar tyckte det förstås var skitroligt med det allra senaste. Ja, det var gamla goda eller snarare omoderna tider det.


I morgon blir det besök av mina käraste: Nina, Janne och sötnosen Nova, som har åkt långa vägen från Västerås till huvudstaden för att besöka både mig och så även Ninas pappa Johan, som dom oftast bor hos när dom är här och hälsar på släkten. Sist dom var här så var det sommar och sol och min inbyggda altan hade precis blivit färdigbyggd, så vi satt mestadels därute och bara myste och njöt och hade som alltid när vi träffas en massa att snacka om.


Idag viv lunchtid blev jag varse att det ute i lunchrummet på jobbet var uppdukat med en massa smarriga, nygräddade kanelbullar. Varsågod, bara att ta, stod det på en skylt.


- Aha, det var visst idag det var dags att även komma på att "Fira Kanelbullensdag"


Jag kollade upp vem det var som kom på den själva iden med att komma på en dag med att fira Kanelbullensdag. Det stod följande: Kanelbullens dag infaller den 4 oktober och är i temadag, som är instiftad av  Kaeth Gardestedt, som vid den aktuella tiden år 1999 då hon kom på iden med att fira Kanelbullensdag den 4 oktober projektansvarig på Hembakningsrådet.



  


Idag Kanelbullens födelsedag, i alla fall om man ska tro denna kvinnliga Kaeth Gardestedt, som kom på det för 14 år sedan. Konstigt nog att ingen kommit på det tidigare för Kanelbullar har ju funnits i åratal. :)



 

 

 

 

 

 

 

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards