Alla inlägg den 6 oktober 2013

Av Sandra Sterner - 6 oktober 2013 12:54

Fy fan alltså vilket super dåligt humör jag vaknade upp till nu på förmiddagen. Hmm, till skillnad från igår då jag vaknade upp strax efter 8-tiden, men idag låg jag och sussade i sängen ända fram ju  till 11.30. Tror anledningen till att jag känner mig så ilsk, arg, upprörd har att göra med hur Janne igår satt och predikade och försökte övertala mig ( vilket personer över huvudet taget har svårt att göra med mig) att INSE ( enligt honom) hur fantastiskt bra det skulle vara om man skulle vara kommunist.


- Fy, fan....ALDRIG NÅGONSIN att jag kommer ge ens minsta sympati eller min röst för sådant skitparti! Nu är det färdigdiskuterad om detta och kommer inte ta upp det här flera gånger i min blogg!


Det blev så att Caroline följde med Nina och Nova hem till Johan igår och det var för att varken Johan eller Lizzy kunde komma igår då vi firade Caroline 13-årsdag i efterskott. Istället blev det så Caroline blev uppvaktad och firad för 3:e gången.


Jag är sällan en sådan som har mardrömmar, men i natt hade jag en ( för mig) en fruktandsvärd, hemsk mardröm och vaknade upp med ett ryck alldeles kallsvettig! Mardrömmen var att jag hade ( Tack gode Gud att det vara en hemsk mardröm) men i alla fall som drömde jag att jag hade blivit tillsammans med Carolines pappa Jonny och DESSUTOM gått och blivit GRAVID och vi fick ytterligare en flicka, och det var i det ögonblicket jag vaknade upp med ett ryck och alldeles kallsvettig...usch vilken hemsk dröm!


Nu över till något helt annat och det är familjen fredags underhållning.

I fredags var det ju dags för den 2:a final veckan utav Idol och det är ju lite utav en tradition att se på det programmet. Både jag och Caroline har skrattat mycket åt dessa uttagningar på sådana som "tror" sig kunna sjunga och är i princip helt tondöva, men vågar ändå ge sig själva en chans att gå på Idol casting uttagning och sjunga. Men såklart så finns det bland dom tondöva och dom som enbart vill spexa framför kameran, också en hel del duktiga talaningar som visar sig ha både väldigt bra sångröst, scenframträdande, utstrålning och allt det där fullkomliga som krävs för att bli en lovande artist. En som både jag och Caroline tyckte sjung bra och hade enorm utrålning på scen och även en egen stil ( vilket jag värdesätter väldigt mycket hos personer) att våga sticka ut och inte se ut som typ alla andra. Den som jag menar var den sångbegåvade och duktiga: Juliette. Som från början hade röstas fram till en utav finalsiterna, men sedan i slutkampen när dessa 13 deltagare skulle bli 12 och det stod mellan henne och Sandra, och hon röstades ut.

Jag hade i och för sig trott eller åtminstående hoppats på att Juliette skulle tillhöra en utav dom starkaste deltagarna i Idol. Det finns dom några utav årets Idol tjejer som jag hellre hade sett inte velat ha med och sett eller snarare hört med mina öron så tycker inte jag att Elin eller Matilda är speciellt sångbegåvade och någon utav dessa 2 hade jag hellre sätt att en utav dessa plaster hade gått till Juliette.


Däremot säger jag bara Wow, efter att i fredags ha hört Miriam sjunga en låt av Michael Jackson. Denna något annorlunda stylad tjej kan verkligen sjunga och vilken scennärvaro. Hon fick ju med i det närmaste hela publiken att sjunga med och det måste ju verkligen kännas när man står där på scen och får med sig publiken att sjunga med.


En annan tjej som jag också tyckt tidigare har sjungit helt okej är Sandra. Men tyvärr så gav sig hon i fredags sig en sådan enormt svår text och det skar sig flera gånger och den fina filmusiken som är tillhör filmen "Bodyguard" blev helt söndersjungen. Det finns bara en som kan sjunga och ta dessa höga toner till denna låt på ett sådant otroligt vackert sätt att man får rysningar och det är Whitney Houston.


Däremot så funderar jag och undrar vem sjutton är det som ser till att styla programledaren Pär Lernström...? Var det ingen mera än mig som reagerade på hans styling i fredags. Hans byxor var för korta och även alldeles för trång och hela hans " hmm, paket" syntes bukta ut i dom alldeles för trånga och för korta byxorna. Likaså var den med kavajen, som enligt mig såg ut att vara flera nummer för små och den nedersta knappen såg inte ut som den kunde knäppas igen. Ja, ja, inte vet jag vad det är för sorts stylist som stylar Pär, men man tycker ju ändå att dom ska kunna klä programledare som har tusentals tittare varje vecka något bätte.

 

 

 

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards