Alla inlägg den 20 oktober 2013

Av Sandra Sterner - 20 oktober 2013 20:10

Jag tyckte det alldeles nyss var fredag och redan innan man vet ordet av så har helgen gått i väldig fart och det har nu redan blivit söndag. Swisch, sa det så försvann helgen som en vind.


Då det stått i tidningar och man hört folk säga att det ska börja snö...brrr, så ville jag inte längre chansa och köra omkring med sommarsulorna på bilen. Så i helgen åkte vintertofflorna på bilen och nu känns det som man kan vänta in det hemska kalla, snöiga och isiga vintern. Läste igår på nätet att det hade varit trafikolyckor ute på vägarna p.g.a blixthalka. Så hellre på i god tid meddubbdäcken och köra säkert, än att köra med sommardäck och innan man ens vet ordet av så slår blixthalkan till och vägarna blir som rena rama isbanan och sommardäcken bromsar ju inte alls upp på sammasätt.


Igår bar det iväg och inhandlades en ny tjock vinterjacka till Caroline. Dessvärre, så hittade vi inga vinterkängor, men i och för sig så har hon ju sin höstkängor att ha på fossingarna än så länge. Vi får antagligen ta oss in till stan till helgen som kommer och leta vidare. Likaså är det för mig, som letar för fullt efter en vinterjacka, men kräsen som jag är så har jag inte funnit någon i min smak. Totalvägrar att köpa en jacka med luva, vilket inte direkt är min stil. Jag gillar inte heller att ha "eskimå stil" på min kläder. Har kollat på nätet och sett några snygga jackor som jag eventuellt kanske kommer att beställa innan den kalla vintern slår till.


 


Jacka i mjuk pälsimitation. Figursömmar fram och bak med dolda fickor i söm fram. Hysk/hak- knäppning.


Eller så blir det kanske denna.....


 

 


En varm och tjock dunjackan som har delnings- och efterstygn fram och bak samt två sneda fickor fram och en justerbar slejf på varje sida i midjan


Nu på eftermiddagen fanns det inget speciellt sevärt på tv:n och inga andra direkta måsten som skulle fixas. Så himla bra då att man kan gå in på nätet och kolla in Gratis videofilm.Då jag är en som verkligen gillar Thriller och  spänning i filmer så blev det idag denna. The Call  ( klicka på länken så kommer ni till filmen) och kortfattat så handlar den om: En tjej vid namn Jordan Turner som spelas utav (Halle Berry) som jobbar som SOS-alarmoperatör. En dag tar hon emot larmsamtal ifrån tonårstjejen Leah som berättar att en man brutit sig in i hennes hus. Efter att Leah med Jordans hjälp lyckas hålla sig gömd avbryts samtalet. Jordan ringer upp, vilket avslöjar tjejens gömställe och mannen som brutit sig in avbryter samtalet med orden "It's already done". Jordan får efter ett par dar reda på att Leah blev mördad. Ett par månader senare har Jordan istället börja träna nya larmmottagare; men när en tjej råkar ut för samma mördare igen tvingas hon med tveksamhet ta över samtalet.


Vill ni som mig se filmen så är det bara klicka på bilen nedan, så startar filmen.


  


 

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards