Alla inlägg den 5 oktober 2013

Av Sandra Sterner - 5 oktober 2013 20:15

I morse så vaknade jag pigg och utvilad strax efter klockan 8 på morgonen och kände att det inte längre gick att sova eller ligga och dra sig i sängen längre. Jag hade ända sedan jag fick det överraskade sms:et av Nina tidigare i veckan att hon hade tänkt komma ner från Västerås med sin familj och hälsa på sin mamma och pappa denna helg.

Hoppade gladligen upp ur sängen och nynnade ( vilket jag brukar göra när jag är på gott humör) när jag gjorde ordning frukost. Det är ju inte direkt likt mig att vakna så här tidigt på helgerna, och inte hade jag kommit speciellt tidigt i säng kvällen innan. Men den som väntar på besök av sin käraste dotter då kan man ju inte ligga kvar och sova eller dra sig i sängen hela eller halva förmiddagen, som det oftast brukar bli på helgerna när jag är ledig.


Jag behövde inhandla en del grejer innan Nina och hennes familj skulle komma. Så det blev en tur till Port 73 ( tycker fortfarande det är ett sådan lustigt val av namn på ett ställe) men i alla fall det finns en del småbutiker och så numera även matjätten Willys och så även förstås där jag för det mesta väljer att handla Coop Forum. Då jag var ute i så pass god tid så var det inte heller så värst mycket folk i rörelse ute vid den tiden. Däremot något som stör mig så inåt helvete mycket är alla dessa jävla försäljare av alla de slag som står utanför kassorna och även inne på Port 73 som mer eller mindre FLYGER PÅ EN och uppmanar en att köpa eller teckna något abonnemang av något slag. Idag var det 2 gamla tanter som stod med sina bössor och skakade på dom, både jag och mitt sällskap fick dessa bössor skakade bara några centimeter från våra ansikten och man kunde inte undgå att läsa den stora röda texten: RÄDDA VÄRLDENS BARN!! Jag skakade bara på huvudet, men dom gamla tanterna fortsatte promt på att hårt ruska dessa bössor fram-och-tillbaka och samtidigt ropa ut: RÄDDA VÄRLDENS BARN!! Jag försökte så gott det gick att skynda mig förbi dessa 2 över förfriskade ( verkade nästan som dom var berusade, som dom gick igång) tanter. Varpå mitt sällskap fick nog och avbröt dom med att inte vara så högljudda av sig.


Herregud, alltså var sjutton gick dom på och fick en snabb tanke och undrade verkligen om dom pengarna dom nu lyckades samla ihop verkligen skulle gå till Världens Barn eller tror snarare att det gick till deras insamlade pengar går till något helt annat. Jag tycker det inte är det minsta roligt och ser det med avsmak och avsky att bli påflugen mot sin vilja av dessa hänsynlösa parasiter till försäljare, tiggare eller insamlare av något slag. Vill jag KÖPA något så går jag eller loggar in på nätet och köper det.


Väl hemma igen blev det till att packa upp dom 4 matkassarna och sedan ta det lugnt och softa innan Nina och hennes familj skulle komma. Pling plong hördes det på ytterdörren strax innan 14.30-tiden Vi hade tidigare kommit överens att dom skulle komma vid 2-tiden, men det var Nina som hade kört ifrån Johan ( Ninas pappa) och det hade kanske även varit lite trafik, men nu så var i alla fall dom framme. Det blev mitt yrväder Caroline, som öppnade och utanför så var det första man såg söta Nova, som hade dragit iväg riktigt ordenligt i längden och blivit lång. Det visades även sedan sist vi sågs i somras att sötnosen Nova, även hade tappat 2 utav sina mjölkisar och upp hade ploppat 2 stora tänder som synes väl. Då min köksplats inte är större en att 4 personer får plats, så fick alla tag lov att ta plats i den stora svarta skinnsoffan. Jag hade gjort ordning paj och fixat ordning bakelser för vi skulle även fira Caroline som fyllde 13 år i torsdags och så även fira lite i förskott Nova, som fyller 6 år den 22:a oktober.



   

 Mor och dotter kollar in gamla bilder på datorn....



 

   Vilket fick Nina att brista ut i gapskratt :)


Vi satt och pratade och babblade på om allt och kollade på min dator på gamla bilder, som Nina fick världens skrattanfall åt. Japp, det var gamla tider det och alla har vi varit små och blir oavsett vi vill eller inte äldre.


Jag och Janne kom in i olika diskussioner, som vi helt och hållet är på så olika plan på som möjligt. Det är ju faktiskt så att ALLA människor kan ju faktiskt INTE tycka lika om precis allting. Det skulle jag vara bra märkligt om det nu vara så att varenda kotte i världen skulle tycka precis samma sak om allting. Idag blev det tyvärr (skulle jag vilja säga) inte så värst bra samtals dialog mellan mig och min svärson och det skar sig riktigt förbaskat illa.


Det är inget som jag hymlar med eller döljer, och har även skrivit det tidigare i min blogg. Just när det gäller att snacka om politik så kan det bli ett laddat och hett ämne. Men jag kommer nog aldrig ändra mig vart det gäller för mig vart jag står politisk och det är så långt åt högern man kan komma, och väljer att lägga min röst när det är val på moderaterna. Däremot Janne han har en helt annan åsikt och ger sin syn på saken ( vilket han får) men det får gå en viss gräns för hur långt man går och snackar en massa skit om både ett det enda efter det andra innan för mina väggar i mitt hem. Jag bad han vid flertal gånger sluta upp, men han gav sig inte, utan predikade hur bra istället det skulle vara om man är kommunist och alla människor skulle ha det lika bra. Det lilla jag vet om kommunisterna är inget annat en förfall och det tillhör även det forntida och gamla. Jag skulle vilja kalla det ett stort skämt om det enbart skulle vara staden som skulle kunna vara ägare av allting. Alla dessa egna små eller stora företagare, då skulle det inte finnas några sådana?

-

- Usch, tvi vale för sådana parti, men det är upp till Jan om han vill stödja och lägga sin röst på kommunisterna. Jag för min del väljer att fortsätta rösta på moderaterna.'

 

 

 

 

 

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards