Alla inlägg den 4 oktober 2014

Av Sandra Sterner - 4 oktober 2014 18:06

Igår var det Carolines 14-årsdag och hennes födelsedag firande här hemma. Jag hade långt innan hon fyllde år frågat vad hon så gärna ville önska sig i födelsedagspresent och det typ allt från en hundvalp till en egen moped. Dessa båda födelsedagspresenter gick ju liksom fett bort, utav den enkla anledningen: Att en liten gullig hundvalp helt enkel inte passar in i våran familj just nu. En hund är oftast dyra att köpa dom ska vara försäkrande. Sedan tidigare redan har vi ju våran röd/vita huskatt Simba och plötsligt skaffa sig en hundvalp som man måste ta väl om hand om och även gå ut med i koppel flera gånger varje dag. Det är i princip omöjligt att skaffa hund och den utav flera anledningar och för det första så jobbar jag heltid och Caroline går i skolan och sedan det här med att man flera gånger varje dag och det oavsett väderlek måste ge sig ut både i regnoväder och snöstorm med en hund för att den ska på kissa och skita.

Caroline förslag att hon i sådana fall ville önska sig en moped i present fick mig att tänka på att nu är mitt yngsta barn inte så liten tjej längre, utan en stor tonårstjej. Försökte föreställa mig henne sittandes på en moped med hjälm på huvudet och starta den och köra iväg.


- Hjälp, bara blotta tanken att låta min dotter sätta sig och köra en moped fick mitt hår att ställa sig rakt upp på huvudet. Tack och lov så måste man ju vara 15 år för att först och främst få köra moped och numera måste man ju också ha ett förarbevis för framföra en moped som max går i 25 kilometer och då ska man även kunna en del utav trafikreglerna. Så nu blir det för Caroline i 1 år framöver att plugga och läsa teori böckerna för att lyckas med skrivningen för att få behörighet att köra moped av klass 2. Ja, det är som sagt ett helt år kvar tills hon har den rätta åldern inne för att sätta sig på en moped och innan dess måste hon se till att ha klarat teorin och skrivningen så att hon får sin behörighet att framföra en moped.


- Herrejösses, vart någonstans tar dom små barnåren vägen...? Så istället fick hon önska sig någonting annat och jag fick väldigt klara direktiv av Caroline att hon absolut inte önskade sig: kläder, skor, smink m.m för det mamma köper du ju till mig ändå varje månad. Då Caroline är lite utav en pojk/flicka ( men egentligen inte så konstigt med 4 bröder som hon både dyrkar och ser mycket upp till ) men precis som sina bröder så älskar Caroline allt som har med att sitta framför tv:n och spela på något utav sina alla spelkonsoler eller så spelar hon på sin dator. Men för mig som mamma att gå in på någon utav dom både Game eller Game Stop butikerna och välja ut rätt sorts spel till Caroline är för mig inte det lättaste. Så istället fick hon ett presentkort på Game Stop butiken och själv gå och välja ut vilket spel hon ville ha. Detta plus att hon även fick ett par snygga örhängen och ett halsband och så även lite pengar utav både mig, sin pappa och sin bror Jimmy. Jag vet att något som Caroline verkligen uppskattade mycket var att hennes pappa Jonny denna gång kunde komma till sin dotter och fira hennes födelsedag.


 


 

Caroline myser bredvid sin pappa



   En glad   Caroline mumsar tårta med sin pappa

 



   Caroline, Jimmy and me







Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards