Alla inlägg den 18 oktober 2014

Av Sandra Sterner - 18 oktober 2014 19:20

Jag hade egentligen tänkt blogga igår kväll, men det visade sig att någon hade bestämt sig för att låta bloggen ligga nere under ett par timmar. I mitt förra inlägg fick ni följer min blogg läsa att en riktig jävla idiot krossat sönder min ena bilruta. Ja, dessa störda, sjuka människor som ser det som nöje, roligt eller blir tillfredsställda och får någon slags njutning av att krascha rutorna på andras bilar. För det visade sig att det inte enbart var min bil som fått rutan inslagen, utan via min hyresvärld och andra grannar som liksom jag har haft sin bilparkerad utomhus så var det flera som hade fått sina bilrutor krossade.


Ni skulle bara veta vad ledsen och nere jag var den dagen då min bil hade fått bilrutan inslagen. Jag kunde inte ta mig till jobbet den dagen, utan blev sittandes hemma och en massa struliga och jobbiga samtal skulle ringas. Det här med mitt försäkringsbolag, det skulle ju kosta 1800:- i självrisk och bilder skulle tas  vilket jag inte alls tänkte på att man skulle göra, utan såg istället till att sopa och städa bort allt glas så att ingen skulle göra sig illa ute på parkeringen. Inne i bilen på förarstolen och instrumentbrädan var det allra värst med glas och inte tänkte jag i chocken och gråten som jag befann mig i att jag skulle fotografera hur det såg ut!! Jag ringde polisen och gjorde en anmälan, men inte fasiken kommer något hända med denna. Min underbart snälla granne som bor ovanför mig: Herr Arab, som kom ut och såg vad som hade hänt tipsade mig att bilskroten i Håga säljer reservdelar och prova att ring dom. Jag ringde dit och tur i oturen så visade det sig att dom hade just en sån ruta på lagret för enbart några hundralappar. Så efter att bilen var fri från glasskross så var det bara att sätta sig i bilen och köra till Håga bilskrot och det var attans var det drog kallt när jag körde. Ja, sedan var det ju det även det här med att se till att få någon som kunde sätta fast bilrutan på plats och det fick lov att bli min gamla vän som brukar fixa bilen till mig när den krånglar eller som denna gång fått rutan inslagen.


Jag vågade efter denna incident inte längre ha min bil parkerad utomhus, utan redan dagen efter så hade jag sett till att skaffat ett garage.


   


- Okej, det kostar ju betydligt mera per månad att ha ett garage istället för att stå utomhus, men jag slipper vara livrädd över att få min bil vandaliserad, sönderslagen eller repad flera gånger + att jag när det blir minusgrader och snö så slipper jag även både sopa den fri från en massa snö och stå i flera minuter och skrapa rutorna från is.


Idag lördag som fick lov att börja med att familjen unnade sig sovmorgon och sedan blev det en tur in till stan. Caroline kände sig sugen redan igår hade hon föreslagit att hon så gärna ville åka till stan idag och shoppa, och allra högst upp på hennes lista stod att hon ville ha ett par nya jeans, men denna gång skulle dom inte vara blå med glitter som hon annars brukar vilja ha.


- Nej, mamma du förstår dig inte på ungdomarnas mode.


- Hmm, tänkte jag som ändå sysslar just med kläder varje dag.....


- Mamma, dom ska vara supertajta och sitta åt vid röven och så ska dom vara vita.


- Okej, min sötnos. Då shoppar vi såna till dig idag.


Denna gång så åkte vi till Kungsholmen och shoppade istället för in till själva city och ganska så snart så hade vi hittat en par snygga, tajta vita jeans till Caroline stora förtjusningen och hon blev superglad över att få ett par snygga och för allra första gången vita jeans.


På vägen hem så stannade vi till vid den vackra Adolf Fredriks kyrka, och tände varsitt ljus.




   


Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards