Alla inlägg den 7 oktober 2014

Av Sandra Sterner - 7 oktober 2014 19:59

 



Då så var det dags igen att få en besked att en anhörig gått bort, men denna gång kom det egentligen inte som en större chock, utan mera som " jaha då var det dags igen" Denna gång var det min mormor som sakta och rofyllt somnade in och skulle vilja kalla henne en riktig "krutgumma" och trodde faktiskt ett tag att hon skulle bli 100 år. I sommar den 12:e juli skulle hon fyllt 92 år, men blev alltså bara 91 år, men det är ju inte bara. Min pappa hade en moster som var som en extra mamma för honom och denna moster Edith som vi alltid kallade henne för. I alla fall så var hon född 1895!!! Ja, jag skrev inte fel, utan hon var född i slutet på 1800-talet. Likaså var hon också en pigg och alert krutgumma och minns att hon bodde själv i sin villa och enbart hade hemtjänst, men så på slutet behövde hon läggas in på ett ålderdomshem och hon dog 1987 och hon blev 92 år.


Jag har sett dokumentärer på tv:n om att det finns personer i USA som mer eller mindre tycks vara besatt av tanken att leva och få ett evigt liv. Dessa personer vänder sig till kliniker som erbjuder dom mot att dom betalar tusentals eller om det är miljon belopp för att frysa ner döda människor med hjälp av Kryonik, för att sedan i en obestämd framtid typ flera hundra i framtiden och typ fortsätta leva.


Jag för min del tror inte ett skit på att detta skulle fungera, men om man nu skulle leka med tanken på att man kunde ha ett evigt liv. Då skulle man ju få se sina egna barn bli äldre än man själv och redan där börjar det då spåra ut. Sedan över  till dessa tokstollar som nu låter sig frysa ner med hjälp av Kryonik ( läs mera av att klicka på länken) och så finns det någon " uppfinnare" som kommer på någon mirakel som gör att man kan väcka dessa nedfrysa människor som typ legat nedfrysta massor av år. - Jaha, ja hur tror dessa "evighetsmänniskor" att deras nya framtid ser ut.


- Hmm, knappast så som den såg ut när dom sist var i livet.


Jag liksom många andra tror inte på att det går ens i framtiden att väcka upp nedfrysta människor till en nytt evigt liv, utan det blir bara sådant man ser i Science fiction filmer.


I stället tycker jag att man ska vara tacksam och glad och se till att leva sund så att man får ett långvarligt liv och leva länge.



Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards