Alla inlägg den 11 oktober 2014

Av Sandra Sterner - 11 oktober 2014 19:29

I morse blev det till att gå upp tidigt och numera har det blivit så för mig att tidiga mornar ( om det inte gäller att gå upp före 6-tiden vill säga) men om man som jag i morse klev upp vid 7.30-tiden så var det inga som helst problem, utan snarare gick det som en dans att komma upp från sängen och ge sig ut till badrummet. Jag hade verkligen sett fram emot att den här helgen skulle komma och den var efterlängtad. Jag någon vecka innan pratat med min stora dotter Nina i telefon och frågat om dom skulle göra något speciellt till denna helg och som tur var skulle dom inte göra något. Så då passade vi på idag att åka till Västerås och hälsa på Nina, Janne och Nova. Det var egentligen tänkt att jag redan i sommars skulle åka till Västerås och hälsa på Nina och hennes lilla familj, men så har mycket annat kommit i vägen så det blev liksom aldrig av. Jag minns inte exakt när det var ( står nog någonstans i min blogg att läsa) men tror att det kan röra sig om 2-3 år sedan jag sist var i Västerås, så det var verkligen på tiden att åka dit igen.

Just när det gäller att köra långt som jag tycker det är att köra till Västerås. Det kräver en enorm koncentration att sitta bakom ratten i närmare 2 timmar. Jag föredrar hellre att köra sakta och ta det lugnt, än att stressa och köra fort.Vi var framme i Västerås vid 10.30-tiden och vi hade kommit överens med Nina och Janne att vi skulle mötas utanför hissarna där man kommer ut när man parkerat.

- Åh, mycket riktigt så stod där en glad    trio och väntade på oss när vi klev ut från hissen.


 


 


  


Min äldsta dotter Nina och min yngsta dotter Caroline bredvid varandra och som ni kanske ser så är dom nästan lika långa.


Vi hade inte träffats sedan i sommars när Nina, Janne och Nova var hemma hos mig och hälsade på. Tänk alltså att på just barn märks det så fort när dom växer och man skulle kunna säga att barn växer så det knakar. Nova som nu i höstas började första klass hade verkligen vuxit och blivit längre och likaså hennes sätt att prata och resonera. - Jösses, alltså vilken otroligt härlig unge Nova är som bara ännu är 6 år fyllda, men fyller den 22:a oktober 7 år. Denna unga söta lilla tjej kan få vem som helst att bryta ut i skratt med sina små bus och skämt.

 


 

Kolla in viga och busiga Nova. Inte så konstigt att man skrattar...    

 

 


 

Det blev att gå omkring ett par timmar i Västerås Centrum och kolla butiker. Som tur är så finns där en Second Hand butik och det är just sådana som jag trivs allra bäst i att gå runt att fynda och shoppa loss i. Jag hittade en något annorlunda svart blus med rosa glitter och Caroline hittade en mini klänning ( påminner om en tunika) full med paljetter. Just när vi gick där bland butikerna så kom jag och tänka på att Novas födelsedag börjar ju närma sig och då vi inte kan närvara just på hennes födelsedag som är den 22:a oktober så ville jag idag så gärna köpa henne en födelsedagspresent. Jag, Nina, Nova och Caroline gick in på en leksaksbutik och efter att ha frågat Nina lite om vad Nova gillar för leksaker så köpte jag en förskott present till henne. Därefter blev till att åka följe med bilen hem till Nina och Janne för att ta en kaffepaus och mumsa i oss lite gott fikabröd och kakor.

 

 


Jag tyckte det var lika bra att sätta sig i bilen och köra den långa vägen tillbaka till Stockholm innan det började skymma och nu är man tillbaka hemma igen.

 


Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards