Alla inlägg den 7 september 2014

Av Sandra Sterner - 7 september 2014 13:02

Jaha, ja, nu verkar bloggen fungera som vanligt igen. Helgerna går alldeles för fort och i morgon är det måndag igen, men i morgon väntar i alla fall inte något jobb på 2 dagar. Istället blir det nu 2 dagar välförtjänad semester och det måste jag påstå att jag är värd, med tanke på att jag nästan har jobbat hela sommaren bortsett från enbart 8 dagars semester.


Jo, vad mera då...känner mig lite trött och seg idag och vet inte riktigt vad det beror på. Kanske för att det börjar bli höst och man inte längre får se lika mycket utav solen. Eller så är det vitaminbrist eller för lite sömn.


I fredags var jag och handlade efter jobbet och måste bara påpeka att dessa tiggare dom tycks sitta överallt nu för tiden. Dom sitter på marken med sina pappersmuggar och tigger pengar.  Jag för min del ger aldrig någonsin pengar till dessa tiggare. Om dom nu är så fattiga hur tar dom sig hit till Sverige...? Liftar dom eller säljer dom allt dom äger och åker hit för att sätta sig utefter gatorna, köpcentrum och utanför varenda matbutik och tigga. Jag tycker det är avskyvärt att se dessa tiggare ha det så illa ställt. När jag i veckan var och promenerade på Sveavägen så satt där en massa tiggare och det verkade även vara så att en del utav dom hade gjort sig hemma stadgade då dom låg och sov på madrasser med filtar över sig. Jag fattar bara inte att regeringen gör någonting åt detta tiggeri som bara tycks öka med ännu flera som kommer hit.

Det måste bli ett stopp på det här och minns tillbaka för inte alls så många år sedan då var det bara typ sådana där "tanter" med bössor i händerna som stod och skramlade ihop pengar till Frälsningsarmen eller Rädda barnen. Dom ser man aldrig numera.


Nej, nu blir det till att göra sig lite  kaffe så man piggnar till...

 

 

 

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards