Alla inlägg den 13 september 2014

Av Sandra Sterner - 13 september 2014 09:01

Det är lördagmorgon och konstigt nog så blir det så att jag vaknar alltmer tidigare och tidigare på helgerna. I morse så vaknade jag redan lite efter 7-tiden, men låg kvar ett tag under täcket innan magen började göra sig påmind och kurrade efter frukost. Då Caroline, har sitt sovrum vägg-i-vägg med köket och så är hon också väldigt lyhörd, så blir det så att hon vaknar när man håller på att fixa med frukosten. Caroline  är allt bra lite extra bortskämd och kunde motstå att i morse gå in och ge henne frukost på sängen. - Åh, så glad min solstråle blev.


Härom kvällen plingade det sådär frenetiskt på ytterdörren. Caroline, som var närmast öppnade och ropade sedan till mig: Mamma, det är någon tant som står utanför....

Jag gick ut till hallen och fick se en väldigt hurtfrisk medelålderskvinna utanför min dörr.


- Jaha och vad vill du.....?


- Jag är från Socialdemokraterna och vill nu när vi börjar närma oss valet dela ut den här informationen.


Jag blev lite smått irriterad och tyckte det var väldigt opassande och respektlös att ringa på hemma hos folk dom inte känner och propagera och rosa detta hemska parti som jag tycker just Socialdemokraterna är.


- Nej tack, Det är tyvärr inte det parti som kommer att få min röst, och jag avböjer mig det allra bestämaste att ens ta emot dessa broscher. Jag har alltid röstat och kommer även fortsättningsvis att välja att lägga min röst på Moderaterna, och därefter stängde jag dörren.


Dagen efter detta så åkte jag direkt efter jobbet och förtidsröstade och som jag skrev ovan så lade jag även denna gång min röst på Moderaterna. 


Nej, nu blir det till att göra sig ordning och ge sig iväg till ett ställe som har stor Loppis på lördagarna och det vill man ju inte missa.

 

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards