Direktlänk till inlägg 2 januari 2015

God fortsättning.....

Av Sandra Sterner - 2 januari 2015 21:53

God fortsättning på det nya året   Det har blivit dags att Välkomna det nya året 2015!


Ja, än så länge peppar peppar ta i trä...eller vad det nu heter. Jag läste på min Facebook att en väns väns, oj oj nu blir det mycket utav upprepningar i samma stycke och så ska man egentligen inte alls skriva. Men kan inte hjälpas i detta syfte, då jag verkligen menar och hoppas att detta nya år 2015 ska bli så mycket bättre än det förra året. Nu var det i alla fall så att en väns väns på Facebook ( ursäkta upprepningen) men han hade skrivet: Grått nytt hår!


Ja, vad ska man säga om det...och inte kan man eller egentligen ingen alls kan förhindra att man för varje år som går blir allt äldre. Och för min egen del så gillar jag inte att säga att man får gråa hårstrån, utan tycker det passar sig bättre att säga att det blir lite mera vitt. Häromdagen det var omkring Lucia och jag skulle färga min utväxt. Den vanliga hårfärgen jag brukar köpa var slut så prövade jag ett annat märke. Vilket var världens tabbe och kvällen när jag skulle färga mitt hår så gjorde jag så som jag alltid gjort tidigare. Det är ju så att blonderingspulvret går i ljuslila och den nya hårfärgen jag hade köpt gick i liknade färg blå/lila. Då jag inte tidigare använt mig utav denna hårfärg så tyckte jag det var bäst att inte låta den sitta i alltför länge. Jag tvättade ut håret efter typ 15 minuter och kollade mig efteråt i spegeln och fick mig en chock då det visade sig att min utväxt jag färgat gick i blå-lila-silvrig typ sådan där hemsk vidrig hårfärg som en utav dom amerikanska Pantertanterna har.


Jag bara ställe mig och skrek och så där kunde jag ju inte visa mig ute. Blå-lila-silvrig i håret. Dagen efter blev det på med en stor mössa på skallen och ge sig ut efter den vanliga hårfärgen, men först så var jag tvungen att se till att få bort den hemska blå-lila-silvriga färgen och efter några timmar i badrummet så hade jag fått tillbaka min vanliga hårfärg.


Det är skönt med lite ledighet, men samtidigt om man är ledig alltför mycket så blir i alla fall jag ganska så snabbt rastlös. Inom det företaget jag arbetar så jobbar vi inte på helger eller röda dagar så det blev ledigt för mig 5 dagar i streck. Sedan så jobbade jag dom båda klämdagarna 29:e och 30:e och sedan var det nyår och nyårsdagen då var vi lediga. Idag fredag var det dags att jobba  1 dag för att sedan åka hem och göra helg i 2 dagar. Nu på måndag blir det att åka och jobba, men bara 1 dag, för dagen efter är det ju trettondagsafton och den infaller ju alltid på en röd dag och då är vi som sagt lediga.


Nu när det har varit jul och nyår så är det ju så att många verkligen "frossar" i julmat och mer eller mindre vräker i sig det. Det kanske inte är att man tänker sig för när man ser alla goda läckerheter som står uppdukade på julbordet. Utan snarare är det ju så att man vill pröva lite utav allt det goda på julbordet och lägger en liten bit utav det och en lite utav det på tallriken och när man till slut är klar med allt plockade från julbordet så har tallriken blivit mer eller mindre proppfull. Det är och känns som samma procedur upprepas varje år och man äter så mycket att man nästan skäms och inte ens törs ställa sig på någon våg för att den ska ge ifrån sig: Error ( ur funktion) Och hur många är det inte som ger sig själva ett Nyårslöfte om att i januari så ska jag börja träna och gå på gym och få en slimmad och vältränad kropp för vem vill inte så smal och fräsch ut i kläderna när våren och sommaren kommer....?


På tal om former så tycker jag denna bild får avsluta kvällens inlägg.     




 

 


Om inte annat så får den vara en liten morot till alla precis som jag att komma i någorlunda bättre form.







 
 
Ida

Ida

3 januari 2015 17:15

Hej du har en jätte fin blogg jag brukar följa din blogg, hade blivit jätte glad om du kollar in min blogg:http://mittlivsomenida.bloggplatsen.se/

http://mittlivsomenida.bloggplatsen.se

Sandra Sterner

3 januari 2015 18:17

Tack Ida :)
Det är alltid roligt att få trevliga och fint skriva kommentarer.:) Såklart jag kan kika in på din blogg.

Med vänlig hälsning
Sandra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Sterner - 24 juni 2016 12:06


      Jag önskar alla mina läsare en trevlig midsommar och som vanligt när det är midsommar ( precis som förra året, då det spöregnade) så är idag himlen här nere i Nynäshamn alldeles övermulen och grå och det ser ut som det vilken sekund som...

Av Sandra Sterner - 14 juni 2016 22:17

Jag är borta nästan hela dagarna, men kan inte önska mig bättre arbete och arbetsuppgifter än just dom jag har idag. Men vad är det man säger borta bra, men hemma allra bäst. Idag blev det till fast jag fick dåligt samvete över att gå lite tidigare, ...

Av Sandra Sterner - 11 juni 2016 16:47

  Jösses, alltså var är det för fel i huvudet på vissa folk. Som idag hade jag bokat tid i min tvättstuga klockan 15.00 och då tvättstugan ligger i ett annat hus så gick jag hemifrån några minuter innan. Man går först igenom en källardörr och igeno...

Av Sandra Sterner - 8 juni 2016 17:07

Igår var det sista dagen för Caroline i grundskolan och hon tilldelades väldigt bra betyg ifrån sin lärare och stolt visade hon upp för mig 2 stycken A i betyg och i dom andra ämnen hade hon fått B och ett endaste C fick hon. Jag kunde inte ha blivit...

Av Sandra Sterner - 5 juni 2016 16:11

Ja, som en del utav er kanske har märkt så har Metrobloggen legat nere under förra veckan. Jag gjorde några försök att logga in, men utan något som helst resultat. Det var antagligen så att själva blogg serven behövde uppdateras. Nu i alla fall så fu...

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards