Direktlänk till inlägg 13 november 2015

Fredag

Av Sandra Sterner - 13 november 2015 18:19

 




 

 

Japp, det har nu äntligen gått och blivit fredag, men inte vilken fredag som helst, utan fredag den 13:e. Kanske och det tror jag nog det finns personer som råkar ut för otur just denna dag och är typ rädda att det ska hända dom någonting på just denna dag som räknas som en otursdag bara för att det råkar vara fredag den 13:e. - Oj, oj det blev visst en fredagar skrivna efter varandra.    Jag för min del har väl inte råkat ut för någon otursgrej, förutom att jag av misstag idag klämde mitt pekfinger på jobbet och nageln min gick av. Men äsch, det var ju inte alls något direkt farligt, utan bara lite klumpigt utav mig. Och för min egen del så tror jag inte ett dugg på att just denna dag fredag den 13:e skulle vara mera otursdag än någon utav dom andra dagarna på året.


Idag blev det tidigt hemgång och faktiskt är det skönt att kunna sluta tidigare en dag i veckan och just på fredagarna. Åkte iväg och för att möte upp min dotter Caroline, som nu praktiserat i 2 veckor på gymnasiet och hon verkligen stormtrivs på den linjen Handeln. Denna gång var det Caroline som ville gå runt bland butikerna och kolla runt och inne på butiken New Yorker så fann hon en svart linne med fransar nedtill och en svart bolero. Numera har Caroline hand om sitt barnbidrag själv och fick lov att själv denna gång betala för just det hon ville handla.


Jo, just det tänkte skriva och berätta att det låg en avi och förstås en del räkningar i min brevlåda när jag kom hem. Plockade upp posten och kollade på avin och läste om jag kunde se någon avsändare, men konstigt nog så stod det ingen som helst avsändare på avin. - Hmm, väldigt märkligt och började fundera på om jag hade gjort någon ny beställning via något postorderföretag, men kunde inte komma på någoting som jag hade beställt. Jag kliade mig i skallen och vände på avin och där stod ett paket finns att hämta ut hos ditt postombud. Brevet var för stor för att kunna delas ut. Jag var alldeles för nyfiken för att inte låta bli att åka iväg upp till mitt närmsta centrum och se vad det var som skulle hämtas ut. Och för en gång skull så var det ingen som helst kö, utan bara gå rakt fram till kassan. Jag sa till den unga utländska killen som satt bakom disken att jag har så vite jag vet inte gjort någon beställning och undrade om han möjligvis kunde se vem avsändaren var och framför allt vad det var i paketet. Killen försvann bakom ett par hyllor och kom tillbaka med ett litet paket som var ifrån ( håll i er nu) Fyndiq och utanpå paketet så var det en bild på just dom där solglasögonen jag gjorde en beställning på den 29:e september. Jag höll på att smälla av och trodde först det inte var sant. Alltså jag gjorde hittade ett par läckra snygga svarta solglasögon med stenar utmed sidorna på Fyndiq sida och gjorde min beställning den 29:e september och när jag skickade iväg min beställning så stod det att varan skulle leveveraras mellan 5-10 arbetsdagar!! Ja, inte för att jag vet hur dom på Fyndiq räknar sina arbetsdagar, men jag får denna snigelleverans räknat till närmare 45 dagar. Jag kunde inte låta bli att börja småfnissa och bad killen skicka dessa något försenade solglasögon i retur omgående.


Det är fredagkväll och för Caroline del blir det även denna fredag = utekväll med disco på ungdomsgården.

Och till sist så vill jag utbringa ett stort Grattis till min väninna Eva i Nynäshamn som fyller år idag.




 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Sterner - 24 juni 2016 12:06


      Jag önskar alla mina läsare en trevlig midsommar och som vanligt när det är midsommar ( precis som förra året, då det spöregnade) så är idag himlen här nere i Nynäshamn alldeles övermulen och grå och det ser ut som det vilken sekund som...

Av Sandra Sterner - 14 juni 2016 22:17

Jag är borta nästan hela dagarna, men kan inte önska mig bättre arbete och arbetsuppgifter än just dom jag har idag. Men vad är det man säger borta bra, men hemma allra bäst. Idag blev det till fast jag fick dåligt samvete över att gå lite tidigare, ...

Av Sandra Sterner - 11 juni 2016 16:47

  Jösses, alltså var är det för fel i huvudet på vissa folk. Som idag hade jag bokat tid i min tvättstuga klockan 15.00 och då tvättstugan ligger i ett annat hus så gick jag hemifrån några minuter innan. Man går först igenom en källardörr och igeno...

Av Sandra Sterner - 8 juni 2016 17:07

Igår var det sista dagen för Caroline i grundskolan och hon tilldelades väldigt bra betyg ifrån sin lärare och stolt visade hon upp för mig 2 stycken A i betyg och i dom andra ämnen hade hon fått B och ett endaste C fick hon. Jag kunde inte ha blivit...

Av Sandra Sterner - 5 juni 2016 16:11

Ja, som en del utav er kanske har märkt så har Metrobloggen legat nere under förra veckan. Jag gjorde några försök att logga in, men utan något som helst resultat. Det var antagligen så att själva blogg serven behövde uppdateras. Nu i alla fall så fu...

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards