Direktlänk till inlägg 25 november 2015

Onsdag kväll

Av Sandra Sterner - 25 november 2015 19:15

Det har gått och blivit halvlek på veckan och lillördag idag. I morgon är jag ledig har ( trott om ni vill) men jag har ännu inte utnyttjat någon utav mina semesterdagar för i år och har fortfarande alla kvar och måste ju någon gång börja med att plocka ut dom och börjar i morgon med att ta ut 1 dag. Sedan får jag se när jag ska plocka ut resten av dom andra semesterdagarna.


Nu när det är den här tiden på året blir det ju så otroligt fort mörkt ute och på morgonen när man går upp och sedan ger sig av hemifrån så är det becksvart och när man slutar och ska åka hem så har det blivit alldeles mörkt ute igen. Den var en dag den här veckan, tror det var i måndags och kollade utetemperaturen visade tidigt på morgonen minus 8 grader. - Brrr, bevare mig väl för så kallt väder!! Men bor man som vi gör i Sverige så får man ju anpassa sig till det här den här årstiden på året då det oftast blir rådande kall kyla med minusgrader och en massa is på vägarna. - Nej, tacka vet jag allra bäst om våren och sommaren.

Just det har i år var jag i god tid att se till att få vintersulorna påsatta på bilen, och tyckte det var bättre att vara ute i lite mera god tid än i typ sista minuten, så förra helgen så hjälpte min ex-make mig med att byta till vinterdäck. - Tack så snällt det var utav dig. Det känns ju lite annorlunda att köra med dubbdäck och körde i goda tron att allt skulle vara som vanligt med min bil men sedan en morgon när jag var på väg till jobbet så tyckte att styrningen blev annorlunda på bilen, och den drog liksom åt sidan. Jag stannade med bilen och upptäckte till min fasa att det var mindre luft i vänster bakdäck, det var inte helt platt, utan snarare så hade det sipprat ut luft.  - Jaha, ja, fan också hade råkat ut för punktering eller snarare så sa killen som hjälpte mig byta till reserv däcket, att det var pyspunka, typ ett mindre, men såklart däcket ska bytas ut till ett nytt vinterdäck.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Sterner - 24 juni 2016 12:06


      Jag önskar alla mina läsare en trevlig midsommar och som vanligt när det är midsommar ( precis som förra året, då det spöregnade) så är idag himlen här nere i Nynäshamn alldeles övermulen och grå och det ser ut som det vilken sekund som...

Av Sandra Sterner - 14 juni 2016 22:17

Jag är borta nästan hela dagarna, men kan inte önska mig bättre arbete och arbetsuppgifter än just dom jag har idag. Men vad är det man säger borta bra, men hemma allra bäst. Idag blev det till fast jag fick dåligt samvete över att gå lite tidigare, ...

Av Sandra Sterner - 11 juni 2016 16:47

  Jösses, alltså var är det för fel i huvudet på vissa folk. Som idag hade jag bokat tid i min tvättstuga klockan 15.00 och då tvättstugan ligger i ett annat hus så gick jag hemifrån några minuter innan. Man går först igenom en källardörr och igeno...

Av Sandra Sterner - 8 juni 2016 17:07

Igår var det sista dagen för Caroline i grundskolan och hon tilldelades väldigt bra betyg ifrån sin lärare och stolt visade hon upp för mig 2 stycken A i betyg och i dom andra ämnen hade hon fått B och ett endaste C fick hon. Jag kunde inte ha blivit...

Av Sandra Sterner - 5 juni 2016 16:11

Ja, som en del utav er kanske har märkt så har Metrobloggen legat nere under förra veckan. Jag gjorde några försök att logga in, men utan något som helst resultat. Det var antagligen så att själva blogg serven behövde uppdateras. Nu i alla fall så fu...

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards