Alla inlägg den 29 september 2015

Av Sandra Sterner - 29 september 2015 20:34

Igår var Caroline tillsammans med sin studiehandledare på sitt allra första besök på gymnasiet och då hon valde som första hand val: Etisk linje med inriktning på handverk och just denna linje fanns, enligt studiehandledaren inte i våran kommun. Det blev istället i en annan kommun och just där var Caroline tillsammans med sin studiehandledare på besök igår. Jag fick senare på eftermiddagen när jag hade kommit hem höra Caroline berätta om gymnasiet och hon hade bara lovord och en massa beröm om det gymnasiet.

Det kanske blir så att lillasyster Caroline, går i storasyster Nina och storebror Jimmy, fotspår och väljer samma gymnasium skola, som just dom båda har gått i tidigare. Nu på måndag är det dags för nästa studiebesök på gymnasiet och det blir till den linjen som hon valde som 2:a hands val och det blev Handel. Då Caroline, gillar att skapa och göra saker och det märks att hon har en talang för det konstnärliga och redan när hon var liten och gick på dagis så satt hon och pysslade och knåpade ihop saker och det blev därför så att hon valde Etiska linjen i första hand med inriktning på just handverk, och för att få veta lite mera om just denna linje så ska hon få praktisera direkt efter höstlovet och vara med i just den klassen i 3 veckor. Därefter om hon inte riktigt har bestämt sig ännu för att gå den linjen, så blir det efter praktiken på det första gymnasiet, också så att hon får praktisera ( om hon vill förstås) på det andra gymnasiet och sedan är det upp till Caroline att bestämma sig för vilken linje hon tycker passar henne att gå och utbilda sig inom.


Nu på lördag är det den 3:e oktober och det är då dags för mitt yngsta barn Caroline att fylla 15 år. - Alltså det är inte klokt!!! Min minsting blir nu byxmyndig och är i moppeåldern ( men någon moped blir det dock inte och det har jag förklarat för henne. Däremot så har hon önskat sig en massa andra saker och nu är det en ny säng hon önskade sig i födelsedagspresent och så smycken, make-up och presentkort. Senare fick jag ett sms och blev väldigt glatt överraskad när jag upptäckte att det var ifrån min äldsta dotter Nina som skrev att hon hade kommit på att hennes lillasyster Caroline fyllde år till den kommande helgen och hon hade tillsammans med sin make Janne och så sötnosen Nova och då antar jag redan kommer dagen innan på fredagen ( men är inte helt säker, men tror det) och då åker dom hem till Johan, och Lizzy och bor hemma hos dom under helgen. Och flera som är hjärtligt Välkomna att fira och gratulera Caroline på hennes födelsedag när hon nu fyller 15 år på lördag och som även tackat Ja till att komma är Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och även min numera bästa vän Johan.

 

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards