Direktlänk till inlägg 19 april 2012

Har fått mycket gjort idag

Av Sandra Sterner - 19 april 2012 21:20

Idag har jag haft min lediga dag från jobbet och bara för att jag just idag råkade vara ledig, så kunde jag inte sova speciellt länge i morse och vaknade upp tidigt, fixade ordning frukost och sedan blev det ett litet korare inlägg, och efter det blev det till att kolla på tv:n från sängen och efter att ha slö tittat en stund på tv:n så råkade jag visst ändå somna om och nästa gång jag vaknade visade det sig att klockan var efter 10. Nu blev det verkligen hög tid att sätta fart och göra sig i ordning och idag har jag fått lite ärenden och saker utträttade, som jag inte annars brukar hinna med att göra.


Jag tänkte att jag skulle berätta om en vädligt gulliga och fin kund, som jag igår hade på besök i butiken som jag just nu jobbar på. Jag stod i kassan och vid kassan har vi en glasmonitor som är full med en massa olika vackra bikoterier av alla möjliga slag: Eleganta halsband, snygga armband, vackra både med stenar och släta ringar, örhängen, klockor och glittrande broscher. Den unga tjejen bad mig attfå titta på lådan med broscherna och jag drog ut den ifrån disken och ställde upp den till henne och hon började titta storögd på dom alla glittrande broscherna som låg framför henne. Jag frågade henne om det var just någon specifik modell av brosch hon var ute efter och det svaret jag fick var inte just det som jag hade väntat mig. Det visade sig att hon ute efter lite speciella broscher ( och då hade hon ju kommit helt rätt för just i den butiken jag just nu jobbar i så har vi lite speciella saker utav just allting) och hon fortsatte gladligen berätta att hon skulle göra en brudbukett utan...just det broscher! 


Jaha, tänkte jag och frågade vartifrån hon hade fått den ideén.


Den blivande bruden fortsatte att berätta att hon hade läst och sett bilder på nätet att från USA, ( kolla in länken) kan man beställa och köpa just speciell gjorda brudbuketter som är gjorda utav broscher, men det kostar ju förstås en massa dollar. Så istället hade den här unga tjejen tänkt köpa in sig på en massa broscher och göra sin egen brudbukett, och hon hade redan en hel del broscher hemma, men behövde yttligare ännu flera för att skapa sig sin egen designade brudbukett, som kommer att bestå utav en massa glittade broscher i alla möjliga färger.  Ja, för mig som kombinerar att styla skyltdockor och sklta i fönster så är det precis lika underbart roligt att jobba som försäljare och det visade sig att flera utav broscherna som jag visade upp för henne, fattade hon tycke för och bestämmde sig för att köpa. Det är alltid lika roligt när man som säljare, ser att man lyckats göra en kund nöjd och glad.   


När kunden sedan hade gått, så fick jag tanken på hur egentligen en sådan företagside, som att skapa och sälja annorlunda brudbuketter i det lilla landet Sverige egentligen skulle kunna slå igeonom. Den gamla traditionen har ju alltid varit att just bruden har blommor i sin brudbukett, men man kan faktiskt även ha annat i sin brudbukett, än blommor, och det är bara för Er att se själva.



     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Sterner - 24 juni 2016 12:06


      Jag önskar alla mina läsare en trevlig midsommar och som vanligt när det är midsommar ( precis som förra året, då det spöregnade) så är idag himlen här nere i Nynäshamn alldeles övermulen och grå och det ser ut som det vilken sekund som...

Av Sandra Sterner - 14 juni 2016 22:17

Jag är borta nästan hela dagarna, men kan inte önska mig bättre arbete och arbetsuppgifter än just dom jag har idag. Men vad är det man säger borta bra, men hemma allra bäst. Idag blev det till fast jag fick dåligt samvete över att gå lite tidigare, ...

Av Sandra Sterner - 11 juni 2016 16:47

  Jösses, alltså var är det för fel i huvudet på vissa folk. Som idag hade jag bokat tid i min tvättstuga klockan 15.00 och då tvättstugan ligger i ett annat hus så gick jag hemifrån några minuter innan. Man går först igenom en källardörr och igeno...

Av Sandra Sterner - 8 juni 2016 17:07

Igår var det sista dagen för Caroline i grundskolan och hon tilldelades väldigt bra betyg ifrån sin lärare och stolt visade hon upp för mig 2 stycken A i betyg och i dom andra ämnen hade hon fått B och ett endaste C fick hon. Jag kunde inte ha blivit...

Av Sandra Sterner - 5 juni 2016 16:11

Ja, som en del utav er kanske har märkt så har Metrobloggen legat nere under förra veckan. Jag gjorde några försök att logga in, men utan något som helst resultat. Det var antagligen så att själva blogg serven behövde uppdateras. Nu i alla fall så fu...

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7 8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards