Alla inlägg den 14 mars 2012

Av Sandra Sterner - 14 mars 2012 21:45

Det har blivit lite dåligt med uppdateringar från mig dom senaste dagarna, men det är så att tiden som blir över på kvällarna inte har räckt till att slå sig ner vid datorn och försöka få lite lugn och ro för att skriva. Däremot nu ikväll efter 2 dagar break uppehåll, så är det alltså dags att börja skriva igen.



Ikväll kommer bloggen bl.a handla om mitt jobb. Jag älskar det jag numera får göra på dagarna och det är det här som jag i framtiden vil fortsätta att göra på dagarna. Nu tänkte jag visa mina läsare lite utav det som jag gjort på skyltdockorna och deras styling och så även övriga skyltningen som jag gjort tillsammans med butikschefen.Vi är ett underbart glatt humoristikt team som dagligen jobbar ihop. Jag hade varit på mitt nya jobb i typ ca: 2-3 veckor, när jag blev tillfrågad utav biträdande butikschef om jag ville styla en utav skyltdockorna i skyltfönstret. Jag blev överväldigad och superglad och satte genast igång och det färdiga resultatet av mitt ”alter ego” blev såhär. Jag börjar med att visa vad mina arbetsuppgifter består utav på dagarna..och det är att sitta blickstilla i skyltfönstret och visar upp våra fina kläder…fniss :) 

 


Såhär tillbringar jag mina dagar på jobbet...  


I fredags fick jag en utav mina småtokiga ideér och det var att hämtade 2 stycken design skyltdockor. Den första skyldockan fick en mera vardaglig klädsel i form av en jeanskjol och en vit/blå mönstrad blus med att skärp runt midjan.



 

  

Den andra skyltdockan kom butikschefen med förslaget att klä den ena med en vit lång vacker pärldraperad bröllopsklänning, men det hann tyvärr inte alls med så mycket mera än att få på skyltdockan den vackra bröllopsklänningen innan det var dags att sluta för dagen. Jag må säga att det kändes verkligen inte bra att lämna både stylingen och skytningen halvfärdigt och då jag ( ännu) inte heller jobbar lördagar så kunde jag inte heller fortsätta dagen efter och nu blev det till att vänta ända fram till måndag. Det kändes så bra igår morse när jag vaknade och visste att jag idag när jag kom fram till jobbet kunde fortsätta med det som jag och chefen hade satt igång med i fredags och det blev till att stå och böka och styla, finpusta och lägga dit smådetaljer såsom vit lång slöja, en brudbukett av rosa rosor och ett par vita skor och en guldväska och det färdiga resultatet på bruden blev såhär.

 

 


Ja, det återstår att se om vi får denna vackra bröllopsklänning såld innan det blir Pingst, och det tror jag för egen del, att vi kommer att få. 

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards