Alla inlägg den 24 mars 2012

Av Sandra Sterner - 24 mars 2012 23:45

Jag fann denna fina dikt på nätet och tyckte den skulle passa på bloggen,  innan det är dags att dra ner ridån för ikväll.


Att vara stark är inte:
Att lyfta tyngst
Att komma längst
Att alltid lyckas

Att vara stark är
Att leva livet som det är
Att acceptera dess kraft
och ta del av den
Att falla hårt ner till botten
Att slå sig hårt
Att alltid komma igen

Att vara stark är
Att se ljus i mörkret
Att fortsätta kämpa för att uppnå sina mål och sina drömmar.


 

Av Sandra Sterner - 24 mars 2012 13:51

  

Jag fick igår veta av min dotter Nina, att en väldigt nära och kär anhörig till hennes make Janne ( min goa och trevliga svärson) hade gått bort. Det är alltid lika svårt, sorgligt, och ledsamt, när man som nära anhörig förlorar någon som man håller väldigt kär.


 


Ungefär vid samma tidpunkt förra året, snarare bestämmt den 30:e mars, så fick jag det chockartade beskedet att min älskade och omtyckta pappa inte längre fanns kvar i detta jordeliv, utan plötsligt utan förvarning hade lämnat och övergett alla sina barn, mamma, barnbarn, släktningar och vänner.



Att påstå att livet skulle vara enkelt och lätt är leva är inte sant!! Det är snarare väldigt svårt och komplicerat, att förstå sig på livet och påstå att: Livet skulle vara en dans på rosor"! "Nej, det är snarare en dans på en massa tistlar och taggar..."



Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards