Alla inlägg den 18 mars 2012

Av Sandra Sterner - 18 mars 2012 18:25

 



Jag vill idag utbringa ett fyrfaldigt leve och ett STORT GRATTIS till min son Niclas som idag fyller 18-år.

 


 


Vi samlades nästan alla inom familjen och det var både Niclas pappa Johan, Lizzy och samtliga bröder och så förstås jag och Caroline. Däremot så var inte Nina och hennes familj med är i det närmaste säker på att hon grattade sin lillebror på annat sätt.

Nu när Niclas blivit myndig..buhäää! Det är faktiskt så jag känner och vad sjutton tog som små bebisåren/barnåren när mina knoddar gick på dagis eller kyrkans barntimmar tagit vägen...? Den tiden är nu helt väck och det är bara att inse att dom flesta utav mina barn är stora och inte alls behöver sin mor och far på samma sätt längre...buhäää!!!

 


Nu har iallafall Niclas, enligt han själv vuxit ifrån sin moppe och ska sälja den. Istället så har han börjat snacka om att skaffa sin en  EPA-traktor och till det krävs det ju att han har ett skaffar sig ett traktor körkort och det är just det nu Niclas tänkte skaffa sig. Det är inget som jag är speciellt förtjust i och är det något som får mig att bli irriterad och störd det är just L-Å-N-G-S-A-M-T-G-Å-E-N-D-E  fordon såsom traktorer, EPA-fordon och framför allt alla dessa cyklister som nu börjat plocka fram sina cyklar och många utav dom struntar fullkommligt i trafikreglerna.


Det kan ibland kännas som håret ( spelar ingen roll att jag har extenstion) men det känns som håret ska ställas sig rakt upp på skallen när man i trafiken möter en galen cyklist som fullkommligt skiter i trakifreglerna och cyklar mot rött (när man själv har grönt) Jag kan ta förra helgen som exempel och det var när jag var inne i stan och körde och vad tror NI att man som bilförare möter på en enkelriktat gata...? Jo, en dam, som tror sig äga hela gatan, då hon promt kommer cyklade mitt i vägen och dessutom mot enkelriktad. Min första tanke var att hänga mig på signalhornet och tuta, men ansåg att det var meningslöst och bestämmde mig istället att köra lite åt sidan och släppa fram cyklisten.  Jag minns att det var någon som sa dessa ord till mig en gång: Man har inga rättigheter som bilförare, utan bara en massa skyldigheter!!!


Jaa, det är väl så med den här årstiden som nu börjar komma, men våren så plockas det fram cyklar ( och så länge som sköter sig i trafiken eller håller sig till cykelbanorna, så är det okej) och så dessa EPA-traktorer som stoppar upp trafiken, så att det bildas enormt långa köer och det som jag oftast brukar göra då jag inte är specillet förtjust att brumma omkring i 30 km, och det är gasen i botten och köra om.

 

 

 

 

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards