Alla inlägg den 3 mars 2013

Av Sandra Sterner - 3 mars 2013 15:30

Igår var det ju dags för dom artisterna i Melodifestivalen som lyckats få en 2:a chans att ta sig till den slutgiltiga finalen. När deltävling 2 hölls i staden Göteborg, så var det en artist vid namn Anton Ewald som sjung bidraget. Begging och jag hade redan innan låten spelats tippat honom direkt vidare till finalen, men det gjorde han inte denna gång, istället så tog han sig till 2:a chansen och fick lov att tävla en gång till och denna gång tog sig Anton sig tillsammans med Robin son sjung bidraget You till den slutgiltiga finalen.


Jag hade hellre hoppats få se Marin och hans bidrag: In and out of Love.  Både musiken och texten är super bra och skulle vilja beskriva den, som popig  discolåt  och man rycks liksom med i låten och vill bara upp och stuffa runt på golvet. Det är ju så låtar ska vara, man ska typ ryckas med i låten och bara vilja ställa sig och dansa och det vill iallafall jag göra när Martin sjuner: In and out of Love. Det spekuleras lite runt om att denna melodi är ett plagiat ifrån duo-gruppen Modern Talking och deras hitlåtar Brother Louie och Chero Cheri lady.


En annan sak som jag undrar över varför det skrivs och det är bland annat en högre uppsatt person inom Melodifestivalen, och det är följande: Melodifestivalen har fått SKÄGG!!

 

 

Jaha, ja, tänkte jag när jag läste det och små fnissade Melodifestivalen har fått skägg!   


Antagligen är det för att dom artisterna som nu lyckats ta sig till den slutgiltiga finalen så är ju 8 utav dom tävlade: män, men faktiskt är det ju bara en utav dom artisterna och det är ju Ralf Gyllenhammar som har i det närmaste lite skägg i form av något som liknar ( tror det heter) bockskägg. Dom övriga sex killarna har ju rena barnrumpan i ansiktet och är ju slät rakade.


En endaste tjej är med i finalen och det är ju Louise Hoffsten och hennes bidrag om att det bara är: Döda fiskar som följer strömmen...och den låten är tyvärr inte alls i min smak.


Det säger ju sig själv att det blir en kille som kommer få representera Sverige i Eurovison song Contest och vem det nu blir är ännu för mig svårt att sia om.

 

 

 

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards